[FL-Studio] Pan vraagje

HanzZ

Stamgast
Lid sinds
29 december 2001
Berichten
354
Locatie
Amsterdam
Haai,

Ik ben bezig met een klein projectje op me comp (FL-Studio) in combi met me sampler (Yamaha A4000). 'k Heb de boel als volgt geschakeld (nogal simpel).

Comp ==> Sampler (via MIDI)

Niet al te ingewikkeld toch? Als ik in FL-Studio een aantal noten in de piano-roll teken worden die noten prima naar de A4000 gestuurd. Ook de velocity is geen probleem. Maar de pan info lijkt niet verstuurd danwel ontvangen te worden. En dan heb ik het niet over de channel pan (die lukt), maar over de 'note-pan' (dus de pan die je onder de noten tekent in de piano-roll). Ik heb op de A4000 alle CC# geprobeerd om de info te ontvangen, zonder succes... iemand een idee? Of twee?

-- HW
 
zoek op je midi-cc chart van je sampler naar de panning van de sampler zelf en open daarna de midi-out plugin van fruity, zet die plugin op dezelfder midi kanaal als je sampler en wijs 1 van die knopjes (midiout is een plugin als midicontroller zeg maar) naar de cc van de panning van je smapler dan zou het moeten lukken
 
Dank voor het antwoord,

zoek op je midi-cc chart van je sampler naar de panning van de sampler zelf en open daarna de midi-out plugin van fruity, zet die plugin op dezelfder midi kanaal als je sampler en wijs 1 van die knopjes (midiout is een plugin als midicontroller zeg maar) naar de cc van de panning van je smapler dan zou het moeten lukken

... en dan vervolgens de events van dat knopje editten... dat had ik inderdaad al gedaan... werkt op zich prima, maar aangezien fruity die pan info vanuit de piano-roll vast wel verstuurd vroeg ik me af of de sampler dat niet gewoon kan ontvangen... leek me handiger... maar ach, kniesoor die d'r op let.

--HW
 
Back
Top