DIY Rackoren DHZ

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
10.226
Locatie
Streek rond Herentals - België
Iemand een tip om zelf rackoren te maken? Ik heb hier een sherman filterbank, nord lead 2 en virus b die ik mogelijk wil racken.
Is zeker te doen, de vraag is of jullie tips hebben. Bij de houthandel verkopen ze allerhande plaat met gaten in maten hoeken enz - gegalvaniseerd. Of anders dacht ik aan aluminium hoekprofiel… Maar een stuk plaat (staal) zelf plooien en boren is waarschijnlijk mooier af te werken, dan is 't weer de vraag waar je dat koopt

Mss was er al een topic maar de zoek functie hielp me even niet 'uit 't vuistje'
 
kick dan maar onder de oren
Had wel meer reactie verwacht. Had eigenlijk verwacht dat "universele' rackoren wel ergens te koop waren voor een prikje (ebay of zo)
Mss een gat in de markt of ?
 
ik weet iets:

aluminimum profiel 4 cm breed in L-vorm

maak je uit een meter een hele hoop oortjes
 
De Sherman Filterbank rackoren kan je nog nieuw kopen bij Sherman en kosten 18,15 euro inclusief BTW en porto (van BE naar NL).
 
aluminium is ook zacht en makkelijk in te boren en zagen en allerlei vormen in te zagen en vijlen.

3 euro per meter zoiets misschien..

en ook mooi is dat je het zowel 1 u tot meerdere units lang kan maken.

en je kan het aan het einde eventueel zwart lakken of spuiten en geen verschil meer met prof oortjes.

lastigste is er voor te zorgen dat de schroefgaten perfect passen. maar ook de uitdaging! :-)
 
Laatst gewijzigd:
De Sherman Filterbank rackoren kan je nog nieuw kopen bij Sherman en kosten 18,15 euro inclusief BTW en porto (van BE naar NL).

Ik woon in de gemeente naast Sherman zijn ouders (Als ze nog in 't zelfde huis leven te Reet) - wie weet kan ik ze daar oppikken, anyway, ik vind de bestelmogelijkheid niet terug via internet. En dat is raar want ik ad die al eens gevonden...
Bovendien énkel sherman oren is niet voldoende. Ik denk dat eens je aan het DIY-en bent de sherman oren 'duur' zijn, als het een kwestie is van gekocht profiel eens extra verzagen als lopende meter
Thx!
 
nog iets:

aluminimum is zo zacht dat je profielen ook mooi rond kan vijlen/schuren.
d.w.z. de scherpe hoeken verwijderen...dat staat ook beter en lijkt zwart geverfd gewoon dure oortjes!
 
en nog iets:

je kan beter de gaten aan de voorkant (die dus met het rack verbinden groter maken dan een schroef, voor een beetje speling.
of zoals normaal ook is bij oortjes, een wat langwerpig gat.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top