[Logic RPC Pro] Koppeling SI-24 + UM880

Yawgmoth

Moderator
Staff member
Lid sinds
4 januari 2002
Berichten
6.273
Locatie
Grou
Ola,

Van de week een SI-24 gekocht. Dit is een studio pack van Roland dat bestaat uit een hardware console voor opname en bediening van het bijgeleverde software pakket Logic RPC pro (een custom versie van logic 5). Nu deed ik altijd sequencen starten middels de RM1X.

Wil dit eens via Logic doen. Wat moet ik in de instellingen veranderen om Logic wijs te maken dat het midi uit signaal van de SI-24 naar m'n midi patcher een UM880 gerout moet worden?

Het zal allemaal ongtwiijfeld in de manual staan, deze is 666 pagina's, waarvan de beschrijving van het env. 59 pagina's is. Aangezien ik 0 ervaring heb met soft sequencers doe ik een beroep op jullie!!!
 
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar het is niet zo dat je in logic kunt zeggen dat het midi-signaal viavia allerlei apparatuur moet lopen, je kunt alleen in logic het signaal naar een van je midi uit poorten laten lopen, overal waar je dat signaal verder naartoe stuurt moet je het dus op die apparaten zelf regelen. Dus in jouw geval stuurt logic iets naar uit de midi pport van de SI-24, je kabeltje naar de UM-880, en dan zul je op dat ding zelf in moeten stellen hoe het verder loopt.. maar then again, misschien begrijp ik je vraag/probleem niet helemaal.
 
Zit nu op m'n werk dus kan niet alles overzien, maar......

Wil bijvoorbeeld m'n AN200 laten aansturen doos Logic. De AN200 ontvangt data op midi kanaal 15. Ik maak in het env. window een enkelvoudig midi instrument aan, waarbij ik uiteraard kanaal 15 selecteer.

Nu moet ik dus aangeven welke poort de midi data rout. Aangezien ik zowel een SI-24 als een UM880 en een SB-Live heb kan ik kiezen uit ca. 10 opties. Standaard staat er SI-24 out, echter dan zie ik op de UM880 geen signaal binnenkomen. Nu verander ik dus steets de poorten, maar nooit dat ik zie dat de UM-880 een midisignaal ontvangt.

Wanneer ik met m'n RM1X sequence gaat dit nagenoeg probleemloos.
 
Hoi,

Ik dacht even dat je um880, alleen een midipatcher was, dus dat je midi wegstuurt uit de si24, en dat dat dan in de um880 naar je an200 gepatcht wordt, indat geval kun je in logic niet regelen dat het bij je an200 uitkomt, maar alleen zorgen dat het goed uit de si24 gaat en goed bij de um880 aankomt die het dan weer doorstuurt.
Nu realiseer ik me ineens dat de um880 ook gewoon een midi interface is, dus ik ga er even vanuit dat logic hem gewoon herkent. En volgens mij doe je het verder goed, je maakt in d emidi-indtruments env. een instrument aan voor je an200, daar selecteer je zowel het midikanaal als de poort van je um880. Dan maak je in het arrange window een track aan en selecteer je uit dat lijste met instruments etc je an200...
Dit zou moeten werken, maar wat ik me ook voor kan stellen is dat je iets aan de instelling op je um880 moet veranderen, dat ie nu in patch-modus staat en dat je de midi-interface modus aan moet zetten of zo. Ja ik doe maar een gooi hoor, geen idee hoe dat ding verder werkt ;)
succes ermee in ieder geval
 
Back
Top