Michael Jackson - Beat it. Dionysus remake

ik hoor weinig beat it, wel billen djien... het baslijntje mist een aantal noten en doet ook maar wat soms qua transponatie...
als je de wacko jacko samples ff wegdenkt, welke slechts dienen als handvaten der herkenbaarheid, dan blijft er weinig over...
 
Laatst gewijzigd:
Het zit tegen het vals aan, tevens liggen de MJ samples niet helemaal lekker in de mix
 
Zingt Michael nou vals of... speelt de sampler vals :D

Dat wordt nog ff werk met bijtunen idd .. Zou het meer ook in het arrangement zoeken misschien.. uit resepct voor MJ natuurlijk :)
Ben zelf niet zo´n fan van gedownpitchte vocalen.. tenzij het weer heel drastisch is gedaan, zoals deze remake Whilney Housten ..
Maar meestal vraag ik dan af waar ligt de grens tussen.. wat kan, en wat is vals.. misschien ook wel een beetje laf want Whitney is dood dus die gaat er toch niets meer van zeggen :D
Als je bv weer een lekkere tb303 basline beoordeeld binnen een arrangement (of hoe je het dan ook noemt) kun je dat vaak op geen enkele muziek theorie toetsen maar toch klinkt het lekker..

Die baslijn is volgens mij zoals in het origineel maar loopt aan het begin op voor op de accapella.
Voor de rest klinkt het best oke enzo maar het is natuurlijk geen Beat it.. zoals al eerder opgemerkt door mijn dealer.. :D
 
Nee, ook ik heb problemen met hoe de vocalen in de mix liggen/zitten/staan.
Origineel was natuurlijk een Quincy Jones productie en dat is natuurlijk al moeilijk te evenaren :)
Dutch house (geloof dat dit daar onder valt) is niet helemaal (helemaal niet dus) mijn ding maar daar door heen luisterend mis ik ook, nee laat ik het anders zeggen.... als een DH nummer zou het misschien iets kunnen zijn (niet mijn smaak) maar als MJ mix/re creatie zeg ik nee
 
je hebt er tijd en moeite in gestoken.. dus dat vind ik knap.

maar ik word echt gek van die random opgefokte blieps geluiden. Wat is dat toch voor stijl? Ik noem het maar van die Guetta/Afrojack bliepjes.

en ook Michael Jackson remixen is een beetje passe vind ik... Toen hij net was overleden hoorde je op elke festival wel de thriller en beat it remixen. Maar goed, das alweer een tijd geleden nu.. gelukkig..
 
Ik denk dat een goede remix begint met wat research naar het origineel. Dan kom je er b.v. al heel snel achter dat je niet 'Beat It' hebt geremixed, maar 'Billy Jean' :D
 
Ik denk dat een goede remix begint met wat research naar het origineel. Dan kom je er b.v. al heel snel achter dat je niet 'Beat It' hebt geremixed, maar 'Billy Jean' :D

:halleluja
 
lol

Ik zou die bassynth veel harder zetten of iets meer funky bass synth gebruiken (dat hele nummer draait immers om die baslijn)
Hij slaat ook de hele tijd over, dat die gaat stotteren misschien iets met de reddering ofzo klinkt als een skippende CDJR
Ik zou ook die vocalen er gewoon uitpleuren dat gaat helemaal nergens over :D of af en toe alleen een woordje van de vocalen er in doen (of alleen die Iehieheieieieee) met heel veel delay erover beetje dubstyle
en die rare toeter synth vervangen met een string ofzo dat het wat meer diepte krijgt
Die 808 knalt wel lekker hoor
 
Mooie prestatie vind ik - ik zou het zelf niet zo kunnen.
Of 't daarmee gezegd dan uitmuntend is, nee dat ook niet natuurlijk maar je komt er wel, als je doorgaat ;)
 
Eerlijk gezegd een saaie en drukke remix.

Wat betreft ritme klopt het, maar de harmonieuze samenhang is echt ver te zoeken (alsof je naar twee totaal verschillende nummers luistert).

Ik zou in ieder geval kijken of je de toonhoogte van beiden bij elkaar kan brengen..

JurgeN
 
Back
Top