Overstap van Atari naar PC

Knakker

Ingeburgerd
Lid sinds
1 januari 2003
Berichten
32
Locatie
Groningen
Ik ben een PC aan het samenstellen voor een oud-muziekdocent van mij. Het is de bedoeling dat zn nieuwe PC de zn oude Atari 1040 FT (?) gaat vervangen; ik ben zelf ook redelijk wat met midi en (soft)synths bezig , dus dat lukt aardig.

Hij wil echter ook al zn oude composities op de nieuwe PC kunnen inlezen. Nu heb ik een floppy van em gekregen met 3 muziekstukken daarop. Ik heb via een atari emulator deze bestanden op mn harde schijf gezet (het zijn 3 .ARR bestanden); echter als ik ze open/importeer in het nieuwe CuBase SX dan krijg ik een balkje te zien (die heel snel van 0% naar 100% gaat) en daarna blijft mijn scherm leeg, terwijl ik volgens mij toch echt een aantal tracks hoor te zien.

Weet iemand waar dit aan ligt, en hoe ik dit op kan lossen? Ik zit nu bij mijn ouders thuis; morgen ga ik ff naar mn kamer en dan zal ik 1 van die bestanden wel op internet plaatsen.

Alvast bedankt! :)
 
Ik had ff niks te doen, dus dacht laat ik eens kijken of ik wat info kan vinden voor jou probleem.

Ten eerste heb je de Atari converter niet nodig.
Als je in je pc een diskette als 720KB formateerd kan je deze gewoon uitwsselen.

Je zou in de Atari een ARR bestand kunnen laden en opslaan als midi file. Deze vervolgens in Cubase op je pc laden.
 
Ben je dan niet wat instellingen kwijt aangaande device instellingen enzo? Lijkt me toch lastig als je weer al je patches moet gaan toewijzen enzo.
 
Had je toevallig al deze vraag op het cubase forum gezocht? Of dat je hem daar kan stellen. Lijkt me een interssante vraag.

Maar denk dat de opmerking van Saskija ook hout snijdt.
Zelf heb ik ook een flink aantal songs van atari naar PC cubase 3.0 over kunnen zetten. Maar SX zou eigenlijk ook gewoon atari files moeten kunnen lezen. Maar SX is op sommige vlakken nogal buggy helaas.
 
Hij zei dat ie ook een aantal presets (of hoe dat ook heet) had gemaakt, zodat hij heel eenvoudig een bepaalde combinatie van instrumenten tegelijkertijd kan laten spelen (hij gebruikt een Roland JV-1080 synth volgens mij). Het was wel de bedoeling dat deze ook overgezet kon worden.

Ik beschik helaas niet over een oudere versie van CuBase; voordat ik daarnaar opzoek ga (moet niet al te moeilijk zijn :engel: ) zou ik wel graag eerst willen weten of ik daarmee wél de bestanden kan inlezen.

Ik heb ze even online gezet:

http://members.home.nl/tbouwstraat/hemel.arr
http://members.home.nl/tbouwstraat/rap.arr
http://members.home.nl/tbouwstraat/slotlied.arr

Als iemand met een oudere versie voor me zou willen testen, dan ben ik erg dankbaar! :)
 
Als het om 3 .arr bestanden gaat kan neem ik aan hier iemand op het forum het ff voor je omzetten toch? Want Cubase 5.1 files leest SX toch wel in?
 
Hij heeft natuurlijk veel meer muziekstukken die hij in de loop der jaren gemaakt heeft; maar ik begrijp dus dat als ik CuBase VST 5.1 ergens vandaan pluk (óóóh dat mag niet :P) dat ik er gewoon mee kan gaan werken.

Bedankt!
 
Back
Top