heeft er ooit een serieuze dedicated midi-transformer/mash-up bestaan?

SirSickSik

zwaar behaard lid
Lid sinds
18 januari 2008
Berichten
1.184
Locatie
Tussen me gear
ik vroeg me toch zo af, je hebt dan wel een zooi midi-routers waarmee je verschillende midi-stromen tot elkaar kunt voegen tot 1 stroom, maar de enige die ik tot nu toe ben tegen gekomen die midi-messages ook daadwerkelijk verandert, is de midi-pal.
En die schijnt dan maar 1 protocol/preset te kunnen uitvoeren (dus als je zowel een arpeggio van de noten over channel 1 wilt maken en de noten van channel 2 wilt omzetten naar midiCC control, zul je al 2 van die apparaten moeten hebben).

Dus ik vroeg mij af of er uberhaupt ooit een dedicated midi-mash-up apparaat met front-panel bediening heeft bestaan waarmee je tegelijkertijd op verschillende kanalen verschillende functies kunt uitoefenen om de midi-messages te veranderen?

(denk aan: het soort midi-message veranderen zoals note on/off op kanaal 1 omzetten naar respectievelijk note off/on (let op volgorde) op kanaal 2. terwijl je de gate van midinotes op kanaal 3 omzet naar midiCC switch-waarde en velocity naar midiCC continuous waarde op kanaal 3. terwijl je op kanaal 4 een arpeggio maakt van een aantal inkomende midi noten, dan over kanaal 5 een midi-delay gooit en tot slot bij kanaal 5 bij elke noot die gespeeld wordt een midiCC/aftertouch versturen die berekend wordt via een of andere functie op basis van de midinote waarden zodat die etc etc etc)
 
ziet er cool uit die MEP-4

kan je volgens mij ook midi spilover mee creeeren als je synths dat niet ondersteunen.

En een hele lijst aan andere coole midi tricks,

MAX MSP of MAX 4 live kun je ook veel advanced midi programming mee doen.
 
Ik kan dit soort dingen met het grootste gemak via mijn audio/midi sequenser op mijn Mac doen.

het programma Digital Performer.

weet niet of andere sequensers dat ook aankunnen. Cubase vast wel. uiteindelijk is een computer gewoon ook maar een digitaal hardware ding

en inderdaad met het porgramma Max kan je ook heel ver komen en zelfs je hele eigen machine bouwen naar eigen inzicht en behoeftes.
 
ja, met de computer zet ik dat ook zo in elkaar met synthedit.. dat is niet zo moeilijk..
maar het gaat juist om een dedicated hardware apparaat en die MEP-4 ziet er inderdaad erg interessant uit.. ff kijken hoeveel die functies 'tegelijk' kan
 
zeker mooi appparaat, die MEP-4. leuke naam ook!

ik heb de handleiding kort doorgenomen. vind het nog onduidelijk of je nu bijvoorbeeld note-num om kan zetten naar bijvoorbeeld een midi-controller...moet vast kunnen.

wel werk je lijkt het erop dan met raw midi-data.....en hexidecimalen. altijd leuk! :-)
 
tot nu toe deed ik een en ander aan midi-processing via de nord modular G2, maar deze heeft af en toe een slechte timing en verzuimt soms zelfs midi te versturen.. voor de interne effecten maakt dat niet zo veel uit gezien die toch gesynced en beveiligd zijn tegen foutjes, maar een externe synthesizer die ineens het spoor geheel bijster is, is wel een beetje jammer tijdens een liveset..
daarnaast is het een beetje jammer dat door het gebruik van al die midi modules er minder CPU overblijft om mijn glitch bak uit te breiden met meer effecten.
 
Back
Top