Zelfbouw studio desk vraag

Mitta

Ingeburgerd
Lid sinds
4 mei 2013
Berichten
31
Hallo mensen, ik wil graag mijn eigen studio desk gaan bouwen, maar loop tegen een probleempje aan.

Ik wil dus 19 inch racks verwerken in mijn bureau ( ala Jan Morel style) maar ben benieuwd hoe de maat precies bepaald word van een 19inch rack ( dus in de breedte )

Word hier gemeten van zijde tot zijde , of van ophang punt naar ophangpunt ( deze wil ik zelf aan de binnenkant bevestigen) ? Of heeft iemand toevallig nog een tekening liggen van zijn 19 rack?

Alvast bedankt !

Greets,

Mitchel
 
Een en ander is afhankelijk van de profielen die je gaat gebruiken. Er zijn verschillende breedtes profielen waar de rekmoeren in kunnen. Als jij uitgaat van systeem A, en je gebruikt uiteindelijk systeem B, zul je zien dat je net te smal of net te breed bent uitgekomen. Op 43 cm (want daaromtrent is 19") is 2 mm misrekenen al vervelend. Dus mijn starterstip: regel eerst je profiel en ga dan uitrekenen.

Succes
 
eerst inderdaad profielen kopen. Daar omheen zal je alles moeten meten en bouwen.

een truuukje om afstanden (breedte 19 Inch) te meten/af te stellen is door drie units (helemaal boven, midden en helemaal onder)goed vast in twee profielen (links en rechts) te schroeven.

en let dan op dat de gaten in de rackoren van units speling toelaten door de wat langwerpige gaten. ik zou dan altijd kiezen voor een middenstand zodat je de speling maximaal verdeeld.

op internet kan je ook googlen naar het aantal cm/inch maar ik heb daar nog nooit op vertrouwd.
 

Vergelijkbare discussies

Back
Top