Oberheim OB-Xa probleem

grandaddy

Modulator
Lid sinds
18 april 2005
Berichten
1.088
Locatie
Waar ik ben
Een vriend heeft vanochtend even zijn Oberheim OB-Xa 6-voice bij me gedropt. Hij wil'm verkopen en ik ben an sich wel geinteresseerd.

De synth heeft wel een paar problemen. (Dat heeft de eigenaar ook netjes aangegeven :)) al weet -ie niet precies wat er mis is.)

Merkwaardig genoeg krijg ik'm niet in poly mode :? Hij staat ook niet in Unison mode. Hij pakt steeds maar 1 voice, ook bij het aanslaan van een akkoordje. Bij de eerste drie toetsaanslagen is het volume veel harder dan bij de laatste drie. Ook de laatste drie maken nog wel wat geluid, maar heel zacht. Dit is meteen m'n grootste zorg eigenlijk. Duidt dit een kapotte CEM DUAL VCA ? Of op iets anders?

Ik probeer een inventarisatie te maken om een beeld te krijgen van wat reparatie gaat kosten en wat dus een redelijke prijs voor de synth zou zijn.
 
Onder de kap kan je bij de OB-Xa voices in en uitschakelen en wat meer van dat soort functies, weet niet meer precies, maar het was met kleine zwarte schakelaartjes linksboven.
In combinatie met de ledjes op ieder voiceboard moet je vrij gemakkelijk de problemen kunnen pinpointen.
 
Back
Top