2e midex 8 onder win7 64 wil niet installeren

Arjan FTM

Stamgast
Lid sinds
1 februari 2008
Berichten
133
Locatie
Breda
Ik heb onlangs 2 midex 8's bemachtigd en de eerste installeerde met de onofficiele drivers van Steinberg 'like a breeze' en werkte ook direct zonder problemen in Cubase 7.

Nu probeer ik de hele dag al hetzelfde te doen met het 2e exemplaar, maar daarbij lukt het niet om het stuurprogramma te installeren. (exact hetzelfde bestandje nota bene)
Bij de eigenschappen van het apparaat staat de melding

"Dit apparaat start niet (code 10)"

en hij lijkt dus het stuurprogramma om de een of andere reden niet te kunnen installeren......

Gek genoeg krijgen ze in apparaatbeheer in windows wel een andere benaming ondanks dat ik ze met hetzelfde bestand heb geinstalleerd.

De wel werkende heet "Steinberg Midex 8 USB Midi Driver"

en de andere die niet werkt heet"Steinberg Midex 8 Win64 USB Midi Driver"

Any suggestions anyone?
 
Mss dat dat niet ondersteund wordt, Twee midex'n tegelijk ?? Met de Like a breeze update.. ??
 
Sterker nog, als het goed moet je er zelfs 8 (maar in ieder geval 4) naast elkaar kunnen draaien....
 
tja, in theorie... maar is dit getest ??? 't blijft een beta driver toch ??

En ik bedoel ook
bij de midex wordt dat dan softwarematig gedetecteerd, terwijl bij de amt/unitor dat harwarematig is, door die serial kabel..
 
Hmm, ja..... zou je een punt kunnen hebben.... Heb nog niemand daadwerkelijk horen zeggen dat ze er 2 of meer naast elkaar hebben draaien.....
Maar moeten het eigenlijk wel per se dezelfde interfaces zijn?
Zou ik niet gewoon in een setup vanuit cubase 7 een midex 8 naast een (bijvoorbeeld) ESI M8U XL kunnen aansturen? (even ervan uitgaande dat de midi timing dan evenredig acceptabel is)
 
De wel werkende heet "Steinberg Midex 8 USB Midi Driver"

en de andere die niet werkt heet"Steinberg Midex 8 Win64 USB Midi Driver"

Any suggestions anyone?

Je draait ook een 64-bits Windows versie? Het kan zijn dat de installeersoftware zelf slim wil doen, ziet dat er al eentje zit en dan aanneemt dat je iets anders wil, maar da's maar een gok.

Deinstalleer ze beiden eens, installeer dan de eerste, houdt die uitgeplugd, installeer de 2e, en plug dan de eerste weer in? Als dat niet werkt: Steinberg even mailen of daar op het forum een thread starten, er zal vast iemand anders met 2 Midexen zijn die het wel aan het werk kreeg. Kan zijn dat je dan even in de Registry moet rondzwemmen om iets om te tikken, maar ik verwacht haast van niet.

Op XP kreeg ik ze beiden geinstalleerd en iets anders dan een Midex gaat je niet zo gelukkig maken.
 
tja, k heb dat nog niet geprobeerd 2 midexen tegelijk op één computer,

En ja, natuurlk werken andere midi interfaces tegelijk,, op één computer,,, de Midex is enkel strakker dan al de andere via cubase.

K werk hier met 2x AMT, Unitor, Midex8, Emu2x2 en hercules FW 16 op één computer, maar wel met XP..
Da's enkel intressant om sounddiver voor mij, om zo 3x8 midi ingangen te hebben via de AMT's en Unitor
 
Misschien gek, maar moet je het stuurprogramma wel dubbel installeren?
 
Misschien gek, maar moet je het stuurprogramma wel dubbel installeren?


Volgens Steinberg wel. Ik las dat je, mocht je nog een midex 8 willen installeren, je de 'procedure nogmaals moest uitvoeren'.

En daarbij, zelfs als ik zelf niets onderneem maar gewoon de 2e midex inplug, begint ie zelf te installeren (althans, dat wordt geprobeerd) en gaat het fout zonder dat ik er iets in te zeggen heb.
 
ik heb er in windows 8 (64) twee naast elkaar lopen, die doen wel eens raar (dan ziet ie de 3/8 niet dan weer eens de 2/8 of zo) en zo, maar dat werkt wel. ik heb ook voor zover ik weet geen nieuwe drivers geïnstalleerd. het werkte in win7, dan upgrade naar windows 8 uitgevoerd en dat ging zo vanzelf; misschien heb ik zonder dat ik het wist geweldig veel geluk gehad, maar het kan dus wel.
het helpt misschien niet veel, maar je weet nu wel zeker dat het kan.
 
Volgens Steinberg wel. Ik las dat je, mocht je nog een midex 8 willen installeren, je de 'procedure nogmaals moest uitvoeren'.

En daarbij, zelfs als ik zelf niets onderneem maar gewoon de 2e midex inplug, begint ie zelf te installeren (althans, dat wordt geprobeerd) en gaat het fout zonder dat ik er iets in te zeggen heb.

Het stuurprogramma moet je niet opnieuw installeren. Wat er wel moet gebeuren is een 2de device aanmelden dat gebruik maakt van de reeds geïnstalleerde driver.

Ik ken de MIDEX8 niet maar mogelijks moet je bij de reeds geïnstalleerde MIDEX8 een instelling aanpassen (bv een uniek ID-nummer) zodat een 2de device niet hetzelfde ID gebruikt.

Zo kan je probleemloos meerdere printers (zelfde model) installeren die allemaal hetzelfde stuurprogramma gebruiken (hoeft niet maar da's een ander verhaal).

Een en ander hangt natuurlijk af van wat de fabrikant heeft voorzien in de hardware en het bijhorende stuurprogramma.

Soms is het voldoende om het installatiebestand (xxx.inf) even te bekijken of je daar al een ID of dergelijks kan aanpassen. Of je kijkt via Control Panel bij het apparaat naar de uitgebreide eigenschappen of je daar iets kan aanpassen zodat het OS beide apparaten kan onderscheiden.

Misschien is het wat?
 
Ok, en wie kan dit verklaren....?!

Hij zegt wel degelijk dat het stuurprogramma niet goed is geinstalleerd en dat daarom het apparasat niet funcioneert, maar opnieuw installeren haalt niets uit.

Windows ziet het apparaat wel, maar kan er blijkbaar niets mee, al kan ik het dus wel in de eigenschappen een eigen Device ID geven.

Maarrrrrr....... nu komt het..... In cubase kom ik het apparaat nergens tegen, wat logisch lijkt, want het werkt immers niet, maar ik zag net toevallig wel dat als ik cubase afsluit, ook de 'foute' midex braaf in de automatische midi thru modus schiet!
Hij heeft dus wel degelijk in de gaten of Cubase wel of niet draait!

Waarom laat hij zich dan niet zien in de lijst met MIDI devices? :-S
 
En het wordt nog gekker......

Ik weet niet wat ik gedaan heb, maar nu is 'de foute' midex opeens degene die in Cubase actief is en ligt de eerste eruit....

Ik zie nog steeds dezelfde beschikbare poorten alleen wordt het opeens naar een ander apparaat gestuurd.
 
hmm, misschien ligt het register een beetje overhoop?
 
Tja, dat zou dus betekenen dat ze beiden hetzelfde ID hebben en dat Windows geen verschil ziet tussen de ene en de andere.
 
Opgelost!!!!!

En lach me uit zoveel je wilt, maar ik ben geen computerexpert en mijn rack staat te ver bij mn pc vandaan om dit al eerder te hebben geprobeerd....

Tot nu toe had ik een usb hubje met een usb verlengkabel naar mn rack lopen waar beide midex'en in dezelfde hub zaten. No good blijkbaar....

Nu de tweede Midex in een andere usb poort gestopt......... Niks drivers opnieuw installeren, niks problemen, gewoon werken......

En nu ik weet dat dat werkt, lust ik er nog wel een! Iemand nog een midex 8 te koop?! :-)

Thanks voor alle suggesties!
 
Was het een powered hub? MIDI kabels gaan tot 15 meter max; beter daar langere voor halen dan met hubs werken. Een Midex is bus-powered, dus die vraagt wel wat mA.
 
Back
Top