mackie 24.8 alternatief?

Devon-Miles

Ouwe rot
Lid sinds
15 mei 2005
Berichten
2.420
Locatie
Amsterdam
hallo forumvolk :)

ik heb een venice-f 16 maar ik erger me groen en geel aan het feit dat dit meer een live tafel is dan voor studio gebruik en mis het werken met mijn mackie 32.8. puur omdat deze zo relaxed en flexibel is qua aansluitingen, gewoon straight forward.

nou is de eq van de venice-f tig keer beter, dat zou ik wel missen maar ik zou graag weer terug gaan naar de oude manier van werken en dan een goede geluidskaart ala RME fireface 400.

Zijn er qua 24 kanaals (want daar zou ik voor gaan) nog andere alternatieven die vergelijkbaar werken qua auxen en inserts als een mackie 24.8?
dus ook kiezen voor pre of post aux, main insert etc.

bij de venice-f wordt dit allemaal niet opgenomen en dat is een zeer groot gemis, mijn fx gear is niet meer zo flexibel als vroeger en staat dus te niksen.
 
Heb je deze al eens bekeken? http://www.bax-shop.nl/34-kanaals-m...details.html?gclid=CMfkzaW6-rgCFUi33godjEAAvA

Worden alom geprezen om de heerlijke eq en goede pre-amps. Maar voor de effect returns moet je op deze serie wel kanalen gebruiken, daarom hier de link naar de 32 kanaals :)

Omschreven als live mixer, maar wordt veel in studio's gebruikt: http://www.gearslutz.com/board/reviews/678674-allen-heath-zed-436-a.html


ik ken ze inderdaad, ik heb alleen een beetje een probleem met usb mixers of geluidskaarten. om een of andere reden geeft mijn mac daarbij een extra vreemd hoog signaal af. dit wordt niet opgenomen maar is wel te horen in mijn speakers, ik werk dus liever met firewire.
 
De mackie 24:8 is vrij uniek wat betreft mogelijkheden en prijs , wat in de buurt komt is de
soundcraft ghost of de tascam 3500.
Ik heb zelf 10 jaar gewerkt met de mackie 24:8 en ben later overgegaan naar de
Mackie D8B , hier kon ik ook mijn oude randapparatuur op aan sluiten .
output gaan nu via 3x adat naar een RME Rme hdsp 9652 :)
Maar ja het is geen analoog , maar wat betreft routing zeer flexibel .
 
soundcraft ghost is inderdaad ook mooi maar ook wel aan de prijs. weet niet hoe deze zich verhoudt tot het gemak van de mackie mbt de aansluitingen, auxen etc.

ik heb een tijd terug mijn 32.8 weggedaan en heb altijd met mackie gewerkt en mis dat inmiddels wel.
aangezien 32 kanalen teveel voor me is kan ik het ook wel met een 24 kanaals of anders zelfs 16 als dat mono kanalen zijn.
 
Misschien een goeie uitgebreide patchbay aanleggen. Werkt snel, modulair en je kan dan misschien uit met minder aansluitingen. En je kanalen natuurlijk gebruiken voor je fx returns, maar deed je natuurlijk al. Dus dan hoe meer kanalen hoe beter....
 
Topaz heb ik ook gehad, dikke sound maar niet als mackie met de auxen.
Maargoed elke tafel heeft zijn eigenaardigheden
 
"Topaz heb ik ook gehad, dikke sound maar niet als mackie met de auxen."

Wat bedoel je precies? Ik weet niet hoeveel aux die 24.8 heeft maar ik neem aan dat je ze allemaal pre/post kunt switchen? Is dat wat je bedoelt?
 
ja klopt, pre post switch vind ik wel fijn of in elk geval post (na de fader/brongeluid geloof ik?)

het fijne aan de mackie was dat je ook een soort live met je effecten auxen kon spelen, op je main insert gewoon ook een effecten batterij kon aansluiten. kan natuurlijk bij andere mixers ook maar zoals ik het nu heb wil ik niet verder werken. die venice-f is perfect als je een band gaat multitracken maar qua externe fx en inserts is die een bitch, de eq is alleen wel verdomd goed. je snapt gewoon niet dat ze die mixer zo ontworpen hebben, echt.
 
Er worden flink wat enthousiaste aanraders gepost.

Ik ben wel benieuwd naar wat je gebruikt bij het maken van jouw muziek. Wellicht ligt daarin ook een motivatie waarom je waarvoor zal kiezen; ìk werk uitsluitend met analoge spullen Jupiter4, MS10 / MS20, Teisco, allemaal pre 1990, maar ook voor sequencing. Midi is, voor aansturing synths niet in mijn studio te vinden.

Redelijk wat ruis, ja, soms wat vies zelfs. De tafel die ik voorheen gebruikte was een analoge tafel met 4 auxen, 16 mono-kanalen en twee returns. Niet echte en neutrale, schone sound maar wel analoog en sommigen noemen het 'warm'. Het was een Studiomaster Sessionmix (Engels). Overstuurde input heeft zo (is smaak, oké) z'n kwaliteit en analoge overstuurde input is, vind ik mooi! Als dat in je sound (mag/moet) kan je goed volstaan met zo'n tafel waarin je perfecte aux-flexibiliteit aantreft.

Ik ben een jaar geleden overstapt op een D&R Dayner. Qua sound, vind ik, ben ik er goed op vooruit gegaan voor een goede prijs, qua flexibiliteit; auxes, subs, meterbrug, analoog, noem maar op, het houdt niet op! Om Rude66 te quoten over D&R: 'Alles wat door deze tafel gaat komt er beter uit.' (Eclectisch koken van Eclectro. http://youtu.be/czLlSpxjGEw.

Dan ook de vraag, waar gaat het naartoe. Wil je zo'n (niet al te hoogstaande) AD-converter die in de nieuwe tafels ingebouwd zit? Direct je PC in voor recording? Of heb je reeds een dure converter / interface?

Even twee korte overdenkingen waarmee ik probeer meer duidelijkheid te scheppen in je dilemma.

Succes en lees graag waarvoor je WAAROM bent gegaan!
cheers, Jeroen
 
Back
Top