Allen & Heath ZED R16

bjonson

Ouwe rot
Lid sinds
8 juni 2013
Berichten
1.489
Locatie
In een paddestoel
Ik werk nu met een Motu 828 Mk3, maar wil graag met een mixer gaan werken.

Al een tijdje zit ik te kijkennaar de Allen & Heath ZED R16, ik weet namelijk dat deze ook een audio interface aanboort heeft dus als het goed is heb ik me Motu of een ander audio interface niet nodig naast deze mixer?

all mijn synths krijgen midi notes van mijn Daw ableton, dus ik heb nu een aantal vragen.

1. Ik wil eerste instantie alleen het geluid van de synths op de mixer uit laten komen, zodat ik ze later kan recorder in een ander kanaal? (kan dit?)

2. Is het mogelijk om een kanaal van ableton aan te sturen met een kanaal van de mixer?
 
dag bjonson,

je hebt naast de zed geen audio-interface meer nodig

deze heeft namelijk 18 (ja geen 16) kanalen in en out aan boord en zeer goede converters

het antwoord op zowel je vraag 1 als 2 is JA
 
1. Kan jij die vraag wat verduidelijken?
2. Je kan de faders ook gebruiken als MIDI-fader voor o.a. Ableton. De EQ-knoppen sturen geen MIDI door, maar er zijn wel afzonderlijke MIDI-controls die je kan instellen.
 
1. Kan jij die vraag wat verduidelijken?
2. Je kan de faders ook gebruiken als MIDI-fader voor o.a. Ableton. De EQ-knoppen sturen geen MIDI door, maar er zijn wel afzonderlijke MIDI-controls die je kan instellen.

met me motu ben ik meteen verplicht om het geluid van me synths direct in ableton binnen te laten komen, Maar als ik nu met de zed r16 ga werken is dit dan weg? Kan ik dan eerst alleen het geluid van de synths op de mixer laten komen en wanneer ik het egt wil gebruiken het synth geluid pas later via de mixer in ableton te laten komen.

duidelijk genoeg?

En alvast bedankt =)
 
dat kan inderdaad, je hoeft niet perse voor te beluisteren via ableton : je kan rechtsreeks via je mixer voorbeluisteren.


maar volgens mij kan jij dat met je motu ook hoor ! google/lees wat ivm 'direct monitoring'
maar t blijft natuurlijk iets anders dan een mixer
 
je hebt geen externe geluidskaart meer nodig, en ook geen converters meer nodig

je kan alle mogelijke routings die je maar wilt maken op de zed

analago inserts op je daw kanalen TEGELIJKERTIJD externe audio binnenbrengen TEGELIJKERTIJD daw-kanalen naar buiten sturen enzovoort

mogelijkheden bijna onbeperkt...
 
duidelijk genoeg?
Duidelijk :) Zoals seiko al zei: dat kan inderdaad en ook de 828mk3 kan dit, zij het minder intuïtief. Je moet eigenlijk niet eens een pc hebben voor beide interfaces, hoewel dat natuurlijk wel de bedoeling is.
 
met me motu ben ik meteen verplicht om het geluid van me synths direct in ableton binnen te laten komen, Maar als ik nu met de zed r16 ga werken is dit dan weg? Kan ik dan eerst alleen het geluid van de synths op de mixer laten komen en wanneer ik het egt wil gebruiken het synth geluid pas later via de mixer in ableton te laten komen.

duidelijk genoeg?

En alvast bedankt =)

zoals al gezegd kan je die MOTU even goed als 'mixer' gebruiken, volledig los van ableton.
ik zie dat je hem te koop hebt gezet...er staat hier op synthforum een 2e hands Zed R16 te koop, pak je kans !
 
Back
Top