nieuwe pc voor muziek

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

michielhemmer

Stamgast
ik ga binnenkort geld uitgeven voor een nieuwe pc (eindelijk).

ik werk met :cubase sx, acid 4pro, soundforge 6.0

geluidskaart: terratec dmx 6fire
div: plugins en instruments

vraag?? wat kunnen jullie mij aanraden .............. ik las al wat types maar misschien wijken mijn spullen af dus wat werkt stabiel,snel en lekker ( tot nu toe is er altijd wel iets met mijn pc aaahrg!!!)

ik heb nu een duron 700, 512mb intern (oud) p3,windows xp.
dit loopt gewoon niet echt lekker meer met cubase sx en veel plugins en instruments (ook latency niet)

vraag2?? is mijn oude systeem nog ergens goed voor?? in mijn homestudiootje??

alvast bedankt voor jullie technische antwoorden

Mijn advies is koop een PC met zo min mogelijk andere troep erop zoals die Packard Bell Pc's enzo en van die Vobis dingen!
Ik vind persoonlijk een PC speciaal voor audio laten bouwen (dus componenten en tweaken enz.) veel beter.
Nu komt dit ook omdat ik daar heel goede ervaringen mee heb.
Ik heb mijn Audio PC door Verhagen Muziek in Tilburg laten bouwen en ben daar zeer over te spreken zowel de PC zelf als de service maar misschien is er in Haarlem ook wel iets te vinden.

En wat betreft vraag 2 misschien kun je die andere PC nog gebruiken voor Internet of schaf V-Stack van Steinberg aan dan kun je je oude PC nog gebruiken om VSTi's op te draaien.....

mijn persoonlijke weinig uitgebreide advies is:
ga voor een intel processor, niet voor amd.
amd is nochtans een goeie processorbouwer en bouwt voor de moment de snelste beesten
voor huisk keuken en tuingebruik.
de intel gnoes zijn echter veel beter voorzien tegen warmte en zo en branden minder snel door.
persoonlijk heb ik een amd 2000+ en deze reboot soms eens van de warmte.
(en er zit een stelletje ventilators op het bakje dat het lawaai maakt van een f16
en meer wind veroorzaakt dan onze stofzuiger)

ik heb me laten vertellen door mijn pc boer dat dit minder het geval is met intel.
hij is ook in staat een goed pc'tje samen te stellen voor muziek toepassingen (lekker stil ook),
maar dan moet je wel naar het belgische oostende afzakken...

anyway, hoop dat je er wat aan hebt

greetz

cloudy

Wat is je budget?
Als ik dat weet kan ik eventueel een systeem voor je samenstellen :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back