En als je nu een boekje wil ipv een pdf?

klinkske

Zit volgens de 10ers in de kelder alweer te niksen
Lid sinds
21 december 2007
Berichten
9.967
Locatie
Streek rond Herentals - België
Ik weet niet waar dit thuishoort, maar vast herkenbaar:

Manuals van je nieuwste aankoop. Doen ze er geen handleiding meer bij, download maar zo'n pdf. Sta je dan...

Ik heb regelmatig een boel nieuwe spullen en zo'n pak geprinte pdf op A4 formaat ligt na een keer te bekijken als snel vergeten in een kast. Op een scherm lezen daar ben ik te oud voor. Lukt me niet.
Heeft er iemand een tip hoe je betaalbaar van een pdf een boekje maakt? Ik kijk net even op een boekenbinderij website maar dat kost per stuk 60 euro en voor 10 stuks al snel 15 euro per stuk... Dat heeft niemand ervoor over...
Nieten doen ze niet boven de 40 blz. Ik heb momenteel een boekje (duits) dat 86 blz telt, is A5 formaat. Handig! Maar Duits?? Damn.

Ipad dan maar? Ook een scherm :-D
 
Ik weet niet waar dit thuishoort, maar vast herkenbaar:

Manuals van je nieuwste aankoop. Doen ze er geen handleiding meer bij, download maar zo'n pdf. Sta je dan...

Ik heb regelmatig een boel nieuwe spullen en zo'n pak geprinte pdf op A4 formaat ligt na een keer te bekijken als snel vergeten in een kast. Op een scherm lezen daar ben ik te oud voor. Lukt me niet.
Heeft er iemand een tip hoe je betaalbaar van een pdf een boekje maakt? Ik kijk net even op een boekenbinderij website maar dat kost per stuk 60 euro en voor 10 stuks al snel 15 euro per stuk... Dat heeft niemand ervoor over...
Nieten doen ze niet boven de 40 blz. Ik heb momenteel een boekje (duits) dat 86 blz telt, is A5 formaat. Handig! Maar Duits?? Damn.

Ipad dan maar? Ook een scherm :-D

Af laten drukken in de copy shop? En dan ringbandje er doorheen?
 
Een beetje copyshop heeft een Xerox Docutech met thermische binding staan. Dan is je PDF zo omgetoverd tot een boek.

of een eBook/reader iets?
 
Onder het mom van ecologie schuiven de fabrikanten meer en meer kosten van zich af.
Dus, de verkoopprijs blijft hetzelfde (en stijgt elk jaar weer een beetje) maar je krijgt gewoon minder = extra money in the pocket.
Wil je een manual? Spring op de fiets of in de wagen (heb je er geen? eerst eentje aanschaffen of een lang eind - al naargelang waar je woont- te voet), naar het copycenter, laat afprinten, inbinden en terug naar huis :yamaha: :walker: ...
Van een ecologische voetafdruk gesproken... :stupid
Weer een boom gesneuveld voor een blad papier? Tarara! Er komen aardig veel pagina's uit een boom en achteraf wordt papier perfect gerecycleerd *D .

Daar zie, het moest er even uit :frons: .

Cheers,
Exo. :mega:
 
.....het is ook goed voor het oerwoud heh.

Niet dat al die servers geen CO2 vreten..
 
Is de copyrette al genoemd...?


...Spring op de fiets of in de wagen (heb je er geen? eerst eentje aanschaffen of een lang eind - al naargelang waar je woont- te voet), naar het copycenter, laat afprinten, inbinden en terug naar huis

Een beetje copyshop heeft een Xerox Docutech met thermische binding staan. Dan is je PDF zo omgetoverd tot een boek.

of een eBook/reader iets?

Af laten drukken in de copy shop? En dan ringbandje er doorheen?
 
het is denk ik meer een voorkeur, ik zelf heb veel liever pdf files op een tablet, daarin kun je gewoon veel simpeler zoeken (op woord), je eigen bookmarks aangeven die je kunt aanklikken en al je handleidingen heb je gewoon bij de hand en kun je op je synth leggen.

Daarnaast zijn de software pakketten en synthesizers zo complex geworden dat je niet meer met een simpele handleiding van 50 pagina's de dingen kan beschrijven, kijk naar de korg kronos manual, die is over de 3000 pagina's totaal, of de cubase manual, ook echt heel veel pagina's. Dan is een pdf zo veel handiger (en ook minder zwaar op je schoot, synth en nog eens ruimtebesparend ook).

Overigens krijg je soms nog wel manuals, bij ableton zit gewoon een geprinte manual, en bij de synths als de motif en de kronos krijg je nog wel degelijk starter guides in geprinte vorm. Maar de echte uitgebreide manuals van dat soort synths kun je alleen raadplegen als pdf.

Maar goed, alleen PDF is natuurlijk geen issue, als je een print wilt van je handleiding dan mail je die naar je lokale copyshop en die print hem zo voor je uit. Je moet alleen de kosten ervan betalen zelf in tegenstelling tot vroeger en een paar 1000 pagina's handleiding gaat al snel richting 60 euro of meer (kleur of niet kleur). Dus je moet het wel heeeeeel graag willen in gedrukte vorm om dat soort kosten te gaan maken.
 
Wat denk ik vooral ook mee speelt (en ik neem Elektron even als voorbeeld) is dat fabrikanten tegenwoordig zoveel nieuwe functionaliteit toevoegen bij OS updates dat de oude handleiding deels overbodig is geworden.

Dus je ziet tegenwoordig vaak een papieren "getting started" handleiding met daarnaast een digitale volledige handleiding die men kan updaten wanneer nodig.
 
Naast copycentra heb je ook andere opties. Bijv zoiets als scriptiemaken.nl -> PDF aanleveren, boek terug.
 
Sommige fabrikanten willen nog wel eens een papieren manual nasturen op aanvraag.
Dit is iig het proberen waard!

:eureka:
 
ferm handig die pdf'en, zoekfunctie, etc...
en idd, beter voort milieu..
bijna alles van rekeningen e.d. krijg ik tegenwoordig ook via mail/pdf

maar goed, sommige zaken is het soms handig om te laten afdrukken.. copycenter en ringmap werken ook prima hoor ;) en kost echt niet veel
 
ferm handig die pdf'en, zoekfunctie, etc...
Behalve als zaken gescand zijn naar pdf.... weg zoekfunctie...

bijna alles van rekeningen e.d. krijg ik tegenwoordig ook via mail/pdf
Handig als op het einde van het kwartaal je facturen naar de accountant moeten... begin maar af te drukken...

Nou ja, alles heeft z'n pro's en contra's...

Cheers,
Exo. :mega:

En nu ga ik maar terug naar de knoppen... 8o)
 
Behalve als zaken gescand zijn naar pdf.... weg zoekfunctie...
ik denk niet dat een hedendaagse fabrikant zijn pdf zal inscannen
maar dan nog, OCR to the rescue! :)

Handig als op het einde van het kwartaal je facturen naar de accountant moeten... begin maar af te drukken...
hmm accountant? :peukie:

Mocht ik die hebben, kreeg ie ze per mail, in een pdfje :okdan:
 
Ik lees net van studenten die hun eindwerk laten bundelen, afdrukken en in geval van afdrukken ook ter plaatse, 100 euro en meer kwijt zijn. Ik vrees dat ik maar aan de ipad ga zitten dan...
 
Ik lees net van studenten die hun eindwerk laten bundelen, afdrukken en in geval van afdrukken ook ter plaatse, 100 euro en meer kwijt zijn. Ik vrees dat ik maar aan de ipad ga zitten dan...

Ouch....
Toch maar enkele reservekopietjes maken dan want als je Ipad naar de eeuwige jachtvelden is blijf je enkel over met een plankje om groenten op te snijden... ;{

Cheers,
Exo. :mega:
 
Ik lees net van studenten die hun eindwerk laten bundelen, afdrukken en in geval van afdrukken ook ter plaatse, 100 euro en meer kwijt zijn. Ik vrees dat ik maar aan de ipad ga zitten dan...

Bij een copyshop was ik meestal met 2-zijdig printen op laserprinter + inbinden met ring en voor-achterzijde plastic cover iets van € 10-15 per manual kwijt. en dan iets van 200 pagina's per stuk.
 
Back
Top