[EDM] Gloomer - Forget what you know

e-Gloomy-nations

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
12 april 2006
Berichten
12.157
Locatie
België
Hoi,

Ik ben gewoon aan het neerschrijven wat ik hoor bij een eerste beluistering:

- Waar is de intro? (Je valt wat snel met de deur in huis, rustig opbouwen is mssch een keuze)
- De verschillende drums zitten ritmisch in conflict: zie 00:50-01:00, net of je de ene groove vertraagd en de andere constant houdt.
- De zaagtand lead is mooi afgewerkt
- Die bitcrush vanaf 4:00 mag er wat meer voorkomen.

conclusie: alhoewel ik er geen voorstander van ben om nummers uit te spinnen, mag je dit in je nummer misschien wel doen. Let vooral op de conflicterende ritmes en geef je overgangen wat meer ruimte.

Uiteraard een bescheiden mening :)
 
ha ja die 'tss' - hat lijkt eerder een echo ipv een hat die zachter speelt. Zeker aanpassen: die galmt niet sync mee en dat stoort een paar keer.
Geen Intro? Gelijk heb je, het verveelt mensen die luisteren om je track te beoordelen. Het is enkel nuttig voor dj's om 'in te mixen'
Tiësto zijn traffic heeft ook amper intro. Ik wou dat ik ook zonder intro tracks kon maken. Klinkt dat raar? Ik ben een noob die begint met een kick en er dan wat laagjes over legt...

even verder luisteren, want schrijven en luisteren gaat niet samen hier.
Verder dus: idd die bitcrush op 't einde moet zeker eerder. Er mag ook wel eens ergens een rustpuntje in, het raast als een sneltrein.
Verder qua lagen enz iets dat al duidelijk boven mijn pet gaat :)

Tenslotte, - ik geef toe- ik heb maar 1,5 keer geluisterd, het gaat nergens heen. Het is een sneltrein, het stoort niet (op die echo hat na) maar het is ook niet zo dat ik denk 'mmm nog eens een keer horen'
indien je er nog aan wil sleutelen, misschien eens een versie proberen met een rustpuntje, een built, en wat extra versiering (een geluidje dat maar enkele keren aan bod komt)
Wou dat ik kon wat je hebt gedaan...
 
Hoi,

Ik ben gewoon aan het neerschrijven wat ik hoor bij een eerste beluistering:

- Waar is de intro? (Je valt wat snel met de deur in huis, rustig opbouwen is mssch een keuze)
- De verschillende drums zitten ritmisch in conflict: zie 00:50-01:00, net of je de ene groove vertraagd en de andere constant houdt.
- De zaagtand lead is mooi afgewerkt
- Die bitcrush vanaf 4:00 mag er wat meer voorkomen.

conclusie: alhoewel ik er geen voorstander van ben om nummers uit te spinnen, mag je dit in je nummer misschien wel doen. Let vooral op de conflicterende ritmes en geef je overgangen wat meer ruimte.

Uiteraard een bescheiden mening :)

Hey JugJug, thanks voor je heerlijke kritiek man !! Zalig gewoon om zulke feedback te ontvangen.

Allereerst de intro.. Je hebt gelijk, maar ik heb bewust de intro en outro weggelaten omdat Gloomer altijd van die bombastische intro's en outro's maakt.. Ik wou eens een keertje wat anders ;)

Dat de drums ritmisch in conflict zit, dat heb ik ook bewust zo gedaan. Dat is een snare roll die daartussen komt en die klinkt een beetje off-sync.

Mooie zaagtand en bitcrush, thanks a lot mate.. dit betekent veel voor me !! ;)
 
het wat doffere geluidje vanaf 0:41 heeft een klein vals nootje... voor de rest klinkt het allemaal wel redelijk ok doch niet super origineel maar heeft wel drive...
de de door elkaar lopende melodie lijnen zijn ook wel prettig om naar te luisteren verder...

Hey 6Trak, cool van je man om zo'n leuke feedback te geven..

Nee, echt super origineel klinkt ie niet.. maar ik wou een leuke dansplaat creeëren, dat is volgens mij goed gelukt..

Dat 0.41-geluidje.. Tja, dat is een sampletje, dus ik kan die noten niet meer veranderen.

Fijn van je man, ik apprecieer het van harte !! ;)

:okdan:
 
ha ja die 'tss' - hat lijkt eerder een echo ipv een hat die zachter speelt. Zeker aanpassen: die galmt niet sync mee en dat stoort een paar keer.
Geen Intro? Gelijk heb je, het verveelt mensen die luisteren om je track te beoordelen. Het is enkel nuttig voor dj's om 'in te mixen'
Tiësto zijn traffic heeft ook amper intro. Ik wou dat ik ook zonder intro tracks kon maken. Klinkt dat raar? Ik ben een noob die begint met een kick en er dan wat laagjes over legt...

even verder luisteren, want schrijven en luisteren gaat niet samen hier.
Verder dus: idd die bitcrush op 't einde moet zeker eerder. Er mag ook wel eens ergens een rustpuntje in, het raast als een sneltrein.
Verder qua lagen enz iets dat al duidelijk boven mijn pet gaat :)

Tenslotte, - ik geef toe- ik heb maar 1,5 keer geluisterd, het gaat nergens heen. Het is een sneltrein, het stoort niet (op die echo hat na) maar het is ook niet zo dat ik denk 'mmm nog eens een keer horen'
indien je er nog aan wil sleutelen, misschien eens een versie proberen met een rustpuntje, een built, en wat extra versiering (een geluidje dat maar enkele keren aan bod komt)
Wou dat ik kon wat je hebt gedaan...

Klinkske, wat een mega-kritiek man !! Van harte bedankt hoor.

Dus, een rustpuntje inlassen.. Dat zal helaas voor de volgende plaat zijn, want deze is al overal geupload. Bitcrush eerder, is idem dito.

Thanks maat !

:okdan:
 
Hey 6Trak, cool van je man om zo'n leuke feedback te geven..

Nee, echt super origineel klinkt ie niet.. maar ik wou een leuke dansplaat creeëren, dat is volgens mij goed gelukt..

Dat 0.41-geluidje.. Tja, dat is een sampletje, dus ik kan die noten niet meer veranderen.

Fijn van je man, ik apprecieer het van harte !! ;)

:okdan:

Waarom zou dat niet kunnen? Je kunt toch pitchen of transponeren (of hoe je het ook wilt noemen)
En als iets vals klinkt en het is niet goed te krijgen dan niet gebruiken.
Of wat ik zelf meestal doe. Het idee van een sample gebruiken en dat vervolgens zelf inspelen in de juiste toonaard en met die klank die je eigenlijk wilt.

Paul
 
Sample bewerking: de wav file "choppen" (knippen in secties) en de valse noot transponeren. Het kan in alle DAW's. Dan een nieuwe loop van maken en klaar is kees. Of zoals Paul zegt, als het niet kan probeer het zelf inspelen...
 
Ik krijg een beetje een robert miles - children gevoel bij deze track, maar dan anders! Leuk gedaan. Met bovenstaande kritiek ben ik het eens, ik zou ook een break verwachten enz... Enough said hierboven zegmaar!
 
Ik krijg een beetje een robert miles - children gevoel bij deze track,

De wereld van sythforum is zeer fantasie rijk. maar goed het is ook allemaal kinderspeelgoed.
 
Zo jij hebt er zin in...
Misschien mis jij fantasie? Daar al eens aan gedacht?
 
Waar heb ik zin in?
 
:doei:
 
hey you guys !

Super bedankt voor jullie luisterend oor en de daarbij horende commentaren :D

Ik heb nog eens goed geluisterd naar die 41 seconden, maar ik hoor er absoluut niet verkeerd aan ??? Ik heb geprobeerd te "choppen" in FL-studio, maar dan heb ik niet meer de melodie die ik wil hebben. Dus, ik ga het zo maar laten.

Ben blij dat jullie hem goed vinden.

Greetz,

Gloom :)
 
De delay hat vanaf 0:55 gaat uit delay, stoort een beetje.
Heb je expres er voor gekozen om geen overgangen te maken, alles instrumenten knallen of erin zonder introductie of uit.

hey you guys !
Ik heb nog eens goed geluisterd naar die 41 seconden, maar ik hoor er absoluut niet verkeerd aan ??? Ik heb geprobeerd te "choppen" in FL-studio, maar dan heb ik niet meer de melodie die ik wil hebben. Dus, ik ga het zo maar laten.
Probeer is die laatste A# van het melodietje te veranderen in een A of een B
 
Hey Eduard en Bami, dank jullie wel voor jullie feedback ;)

Ja, daar heb ik bewust voor gekozen, Bami..

Ik heb geprobeerd wat je zei, maar het lukt me niet.. Ik ga hem zo laten, hij is toch al geupload op de meeste uploadservers..

Maar alleszins heel hartelijk dank voor je feedback ! ;)
 
Back
Top