Ableton 9,64bit install probleem in windows 7.

Ramirez

Ouwe rot
Lid sinds
10 oktober 2004
Berichten
1.226
Ik heb nu al 10 keer een verse windows 7,64bit en ableton 64 bit geïnstalleerd met alle updates etc.
En elke keer als ik ableton probeer te openen krijg ik de melding:de toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is.

De 32bit versie werkt trouwens wel goed,maar aangezien ik omnisphere graag volop wil gebruiken, wil ik extra geheugen aan kunnen spreken.

De melding heeft iets met windows visual c+++ te maken.Heb ook al de stappen van Microsoft gevolgd door visual te verwijderen en een andere er op te zetten,het werkte maar voor korte duur.Na een week of zo de eerste foutmeldingen etc..niet meer mee te werken.

Maar na wat zoeken lijkt het er op dat ik de enige hier ben die die melding krijgt,begin te twijfelen of win 7 wel geschikt is voor ableton 9 64bit.
Wie heeft er wel succes met ableton 9,64 bit? en op welk platform draai je?

bij voorbaat dank
 
ze hebben een goeie help desk, al een paar keer een goed antwoord gekregen.
 
Dus toch visual c++ die loopt te vervelen.
Ga idd voor de zekerheid nog ff contact opnemen met ableton.

Draaien jullie trouwens ook ableton 9, 64 in windows 7? Werkt 't goed?
 
Okee dan.
Heb trouwens de juiste visual c++ te pakken gekregen via ableton, vanavond even testen.

Bedankt in ieder geval voor de hulp.
 
Waarschijnlijk is deze bug nu met de release van Live 9.0.5 opgelost.

Zie de Release Notes:
https://www.ableton.com/en/articles/live-9-release-notes/

Bijna onderaan bij Bugfixes staat:
- The Windows installer would sometimes not install the "Microsoft Visual C++ Redistributable" package correctly, which could result in a "Side-by-Side Configuration Error" when trying to launch Live.
 
Back
Top