Drum Patterns

ka2

Uitgekookt Lid
Lid sinds
22 juli 2003
Berichten
554
Locatie
Hardenberg
Hey allemaal,

Ik weet niet of dit in het juiste forum thuishoort maar goed.

Ik ben nu al een tijdje met muziek aan het klooien (trance, trip hop) en al zeg ik het zelf met redelijk veel succes :Z
Alleen krijg ik er een beetje de balen van dat ik zelf geen goeie drum patterns kan maken, ik gebruik dus altijd loops. Maar dat vindt ik niet zo creatief. Wil dus liever zelf wat maken, maar dat is dus rete moeilijk. (Ik neem mijn petje af voor drummers e.d. had nooit gedacht dat het zo gecompliceerd kon zijn.)

Ik heb al veel op internet gezocht naar goede tutorials hierover maar zonder weinig succes. Zijn er mensen die mij misschien links kunnen geven naar dit soort websites of zijn er misschien boeken op de markt die over dit onderwerp gaan?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

K2
 
He bedankt Lun0r,

Deze had ik zelf ook al gevonden :geslaagd: En is in principe heel uitvoerig alleen heb ik er verder weinig aan omdat ik die Example's niet kan downloaden. Of zie ik dat nu verkeerd? (Ik bedoel ik kan ze nergens op de pagina terugvinden)
 
Op http://www.computermusic.co.uk moet je is kijke. Ze hebben er allerlei tutorials waaronder tutorials over drum patterns programmeren volgens mij. Probeer anders één keer iets na te maken of zo. Daarna weet je ongeveer wel hoe het werkt. Gewoon doorzetten als het niet lukt, blijven luisteren naar andere muziek, dan lukt het op een gegeven moment wel.
 
He bedankt voor de tip! Dit is echt een goede site bomvol met tutorials ook over andere ingewikkelde zaken zoals mastering. Echt een tip voor iedereen hier op dit forum.
 
Graag gedaan. Als je masteren onder de knie wilt krijgen, dan is het wel handig om met Ozone te beginnen. De handleiding zal je een heel eind op weg helpen, en het programma is ook goed.

http://www.izotope.com
 
Ik maak zelf breakbeats mbv Reason... En hoe ik dat doe? Beetje kloten, totdat ik resultaat heb.
 
Origineel geplaatst door Plaap
En hoe ik dat doe? Beetje kloten, totdat ik resultaat heb.

wauw! wat een techniek!
bedankt voor de gouden tip! ;)
 
Origineel geplaatst door cyan_circle
wauw! wat een techniek!
bedankt voor de gouden tip! ;)

Dit ruikt naar cynisme... :kont:
 
Origineel geplaatst door Plaap
Dit ruikt naar cynisme... :kont:

nee hoor... da's puur sarcasme.
:D
 
Ik zal iets duidelijker zijn. Ik begin meestal met een standaard-kale breakbeat.
K***S*****K*S***

K=kick
S=snare

En daar hang ik dan een heleboel omheen. Helaas eindig ik 9 van de 10 keer in een Amen-break... :erm:
 
Back
Top