Logic 5.51 - Audio/Midi routing

G

Guest

Guest
Hi guys,

vraagje,

als ik mijn externe synth op bijv MIDI kanaal3 aanstuur en de audio daarvan door de FX van Logic wil laten gaan, laat ik die via een input of een aux in Logic binnenkomen. Dan is dat op zich geen probleem, maar dan zit je dus met twee faders in Logic, is dit tot 1 terug te brengen ?

Ik weet dat een MIDI kanaal alleen MIDI data accepteerd, en een audio kanaal alleen audio, maar misschien dat ik iets over het hoofd zie. Misschien its met folders of . . . .

Alvast bedankt
Ronald
 
Je kunt Audio faders toch met midi regelen?
Op die manier kun je (jawel daar heb je het magische woord weer!) in de environment elke slider doorlussen naar een andere slider, maakt niet uit of dit een midi of audio object is. daarna natuurlijk zorgen dat deze objecten dezelfde midi channel gebruiken en klaar is U.
Je hebt twee sliders maar kan die met 1 bedienen.

Maarre eerlijk gezegt snap ik jou werkwijze niet.
Je neemt toch gewoon je synth op als audiospoor waarna je er in audio domein mee gaat klooien?
Of wil je je synth parts "open" laten?
En waarom wil je maar 1 slider? Als je alleen de audio slider gebruik heb je toch genoeg?

Laat maar even weten als je meer wilt weten, ik heb aardig wat ervaring met Logic.

Grtz. Ronald.
 
Klopt, het bedienen van een audio fader via MIDI is geen probleem.

Maar wat ik graag zou willen is idd mijn MIDI en audio van mijn externe synth beide "live" houden, zodat ik als ik iets op MIDI gebied aanpas, niet weer de audio opnieuw moet opnemen.

Een beetje als een audio instrument, maar dan extern. Met Logic Control is het zeer prettig werken :D , maar als je dan zit te pielen aan je keyboard en tegelijk de inserts of effecten via LC aan wilt passen, gaat het scheef, moet je de audio track selecteren en dan kan je geen MIDI data meer sturen naar het MIDI kanaal.

Ach misschien wil ik ook wel iets wat niet mogelijk is, maar dat zou toch "un-logic" zijn ?

Ronald
 
Als ik het dus goed begrijp wil je de midi en audio slider tegeljik bedienen?
Ik heb het nooit geprobeerd maar volgens mij kun je zoals eerder genoemd de twee sliders aan elkaar koppelen in de environment.
Probleem is dat ze in verschillende pagina's zitten (weet ff de officiele naam niet) maar dit zou via een truck toch moeten kunnen, je kunt data links naar andere levels doorvoeren.

Stuur anders even een mailtje met je environment (empty song) en dan kijk ik wel even of het mogelijk is.

Ik heb ooit eens een environment ontwikkeld welke touch tracks simuleerde (die bestond niet in de vroege PC versie's)
Ik maakte een soort gate's bediend door midi key's voor instruments welke gevoed werden door parts.
Je kan zo enorm veel uithalen met die environment structuur dus wat jij wilt moet echt wel mogelijk zijn..


[Edit]
ik heb het nog eens nagelezen maar je wilt iets anders toch?
Je wilt met je keyboard de midi kant besturen en met LC de audio kant.
Daar is maar 1 handige oplossing voor, meerdere midi ingangen!
1 sluis je naar je midi environment en de andere naar audio.
Maarre, ik ken die LC niet maar het lijkt me wel dat ze daar al rekening mee gehouden hebben niet?
[/edit]

Grtz. Ronald.
 
Ik ben ff weg geweest, maar bedankt voor je aanbod. Bijgevoegd vindt je m'n Logic 5.5.1 environment.

Ik hoop dat je er wijs uit kan. Als er verbeteringen mogelijk zijn, hoor ik het graag van je.
Je kent Logic Control niet ? Lijkt me stug, er is juist een hele hoop bombarie over geweest toen bleek dat ie het alleen met Logic doet, die van Mackie werkt juist weer met alles behalve Logic.
Logic Control pagina

Succes en alvast bedankt,

Ronald
 
BBQ-en in zuid frankrijk , :duivels:

nee even met het vrouwtje een paar dagen in een hotelletje in de ardennen vakantie houden.
 
Origineel geplaatst door RoonSmits
BBQ-en in zuid frankrijk , :duivels:

nee even met het vrouwtje een paar dagen in een hotelletje in de ardennen vakantie houden.

:D :D :D :D :D

Volgens mij zitten we langs elkaar heen te praten.
Ik bedoelde WAAR is je environment, ik zie geen bijlage en geen link naar jou environment. :D

En met " ik ken LC niet" bedoelde ik dat ik er nooit mee gewerkt heb, ik weet wel wat het is. ;)

Dussss, misschien nog een keer proberen?
Stuur hem anders maar via Email (je environment ;) ).

Grtz. Ronald.
 
Origineel geplaatst door Roonan

Stuur hem anders maar via Email (je environment ;) ).

Grtz. Ronald. [/B]



Check je info@.... email adres even.

Ronald
 
Back
Top