SX: side chain niet mogeljk?

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Na verwoede pogingen is het mij nog steeds niet gelukt om side chaining in Cubase SX voor elkaar te krijgen.. Ik heb het volgende gevonden bij http://www.kvr-vst.com/forum/viewtopic.php?p=222330 en daar staat heel netjes uitgelegd hoe het zou moeten, en dat heb ik precies zo uitgevoerd in SX. Maar helaas nog geen hoorbaar resultaat.. Het moet werken volgens sommigen met de L > R methode, maar bij mij niet iig.
Ligt het nou aan mij of hoe zit dat? Ik heb ook al bij het Cubase SX forum gelezen dat er meer mensen problemen mee hebben..:confused:
Mijn vraag is dus, is het iemand hier toevallig wel gelukt, en kan die iemand dat is uitleggen?
Ik heb het ook al geprobeerd met de Waves C1 comp-sc plugin, ook geen resultaat..

Help please, want deze techniek is onmisbaar!

Arv
 
kom op jongz, iemand moet dat toch weten.. Als het niet lukt/kan gaat SX de vuilnisbak in want ik word er knettergek van.
 
Origineel geplaatst door Arv
Als het niet lukt/kan gaat SX de vuilnisbak in want ik word er knettergek van.

vind je dat zelf ook niet een beetje drastisch? 😕

bij mij werkt het perfect hoor! let wel: je moet wel de plugin gebruiken die Jorn geschreven heeft. de kick via een pre-fader aux helemaal open naar een bus met de plugin sturen, het te beinvloeden geluid helemaal recht gepand naar de plugin sturen en gaan!

ik heb even snel een voorbeeld gemaakt van het effect:

de track zonder gebruik van de sidechain:

 
en een track met het gebruik van de sidechain:

 
Hoi,

Ik heb um ook gebruikt, maar dan in Logic, en dat lukte wel. Volgens mij hoefde ik nog geen eens te pannen om goed resultaat te krijgen, maar ik kan het fout hebben. Als je er niet uit komt dan is er nog de db audioware compressor die die functie heeft. Met de C1 en de Compressor uit de TC Native Bundle heb ik het ook al gebrobeerd, maar daar schijnt het niet mee te kunnen.

Die db audioware compressor kost wel wat, maar ik vind het wel fijn dat ie meer mogelijkheden heeft dan die plug die je nu probeerd. Qua klank is die ook wel bruikbaar trouwens.
 
Origineel geplaatst door cyan_circle
en een track met het gebruik van de sidechain:

ik heb trouwens Cubase 5.1 gebruikt. de kickdrum triggert de compressie en de release staat op ongeveer 30 msec
 
Hm, kijk ik heb precies gedaan wat Jorn beschrijft en ik heb ook die plugin gebruikt! Ik krijg gewoon niet het resultaat dat jij net liet horen Cyan. Maar misschien zit het um in SX? Want ik geloof dat iemand op het forum zei dat die versie een heel ander interne code heeft dan de voorgaande Cubase versies. Ik ga vanavond nog 1 keer proberen en anders is het...


R
 
Mmmm werkt wel in SX maar vind het resultaat niet echt denderend.
zal ook wel aan het signaal liggen wat ik er instuur.
Vroeg het me ook al een tijdje af hoe dat moest in SX maarruh vind het wel wat omslachtig raar dat Steinberg daar niet aan gedacht heeft (tja zo gaat het ook wel maar moet toch simpeler kunnen) ach ja misschien in de volgende update :Z
 
Back
Top