[logic] live sequencen met logic

SpaceAgent202

Sinds 2001
Lid sinds
19 oktober 2001
Berichten
7.755
Locatie
Out there
stel je gaat live sequencen met je pc (geen hardware vs software bitte)
ik denk dat het wel kan, maar toch

stel, u gebruikt logic,
en als je snel langs de verschillende tracks scrollt met pijltje-omhoog en pijltje-omlaag, dan gaat dat bij miditracks prima, en bij audiotracks dan hapert het geluid even, of slaat het over.
het lijkt alsof ie iets wil synchroniseren of zoiets, maar de oorzaak is nog onduidelijk.

dit maakt zo'n sequencer live een beetje onbruikbaar in mijn ogen.

heeft iemand tips over hoe het probleempje wat ik hierboven schets ontstaat?
 
Waarom wil je scrollen dan?
Ik neem aan de Live wel andere dingen wilt doen dan naar een schermpje staren?
Ik stel me met Logic voor dat je gewoon touch tracks gebruikt, kun je patterns muten/unmuten met je keyboard.

Je kunt Logic op vele manieren naar je hand zetten dus er moet altijd wel een mouw aan te passen zijn.
Als je de volgende vragen beantwoord is het makkelijker een gericht antwoord te geven:
Hoe wil je Logic gebruiken Live?
Welke versie Logic heb je en welk OS?
Wat voor PC configuratie heb je?

Grtz. Ronald.
 
Origineel geplaatst door Boost303
Ik heb er ook last van. Ik denk dat het te maken heeft met dat Logic alles wat met de desbetrefende track te maken heeft selecteerd en er dus data in het geheugen wordt opgeslagen. Dit is een gokje maar lijkt mij de meest logische

daarom heet het ook Logic ;)

Nee, ik heb dat nooit gehad, misschien gebruik ik Logic anders.
Ik werk heel veel met screensets en linking zodat er weinig gescrolled hoeft te worden.
Als je dat niets zegt raad ik je aan een boekje over logic te kopen, heb ik ook gedaan.
Daar stonden veel handige tips in die het werken met logic veel handiger en sneller maken.

Grtz. Ronald.
 
Back
Top