hulp met afmaken soundabsorbers

shapey

Ingeburgerd
Lid sinds
1 november 2005
Berichten
53
Locatie
almere
Beste Allemaal,

Ik heb een vraagje omtrend het afmaken van mijn soundabsorbers.

Omdat ik (en met name de vrouw des huizes) het niet een geschikt idee vondt om ze zo tegen de muur te plakken, heb ik een frame gebouwd. Die zijn vervolgens gevuld met piramidefoam ( akustiek absorbers van het eigen merk van Thomann). Nu wil ik ze voordat ik ze aftimmer graag van voren bedekken met stof. Staat wel zo leuk, en beschermd ook het toch redelijk kwetsbare foam meteen. Nu is mijn vraag wat ik hier het best voor stof voor kan gebruiken. Ik heb voor de achterzijde een of ander goedkoop spul gebruikt, maar ik wil de voorzijde toch wel netjes afwerken. Kan dit gewoon met katoen o.i.d.
waar moet ik op letten bij de aanschaf. Ik snap uiteraard dat het luchtdoorlatend moet zijn, maar verder heb ik er niet veel verstand van.

alvast bedankt!

Jeroen
 

Attachments

  • IMG_2478.jpg
    IMG_2478.jpg
    38,2 KB · Bekeken: 134
  • IMG_2479.jpg
    IMG_2479.jpg
    33,9 KB · Bekeken: 121
  • IMG_2480.jpg
    IMG_2480.jpg
    25,8 KB · Bekeken: 114
Foam werkt niet voor een absorber, daar zal je toch echt rockwool voor nodig hebben
De foam is hoogstens goed voor een beetje diffusie eh absorbtie in het hoog, maar doet NIKS voor mid & laag
 
Oh haha dan heb ik het blijkbaar verkeerd omschreven, want dat is ook precies de bedoeling van die dingen.

Hoog klettert de hele ruimte door, om naar van te worden.

overigens pakt die foam wel al op vanaf 600HZ

Ik heb die foam dan ook gekocht op advies van een vriend, die producer is voor de broodwinning. Die heeft er in tegenstelling tot mij gelukkig wel verstand van. Naast die foam heb ik voor in de hoeken basstraps aangeschaft, alleen die plaats ik gewoon zo.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top