diy midi cc controller

jwhagenbeek

Ouwe rot
Lid sinds
26 februari 2007
Berichten
2.007
Locatie
delft
ik mag van mezelf nu even niet aan nieuwe projectjes beginnen maar wil ooit een controller voor wat jaren 80 dco synths maken die midi aanstuurbaar zijn. en info opslaan voor later is altijd handig dusss... dat wil ik volledig diy doen, dus niet oem met doepfer printjes ofzo. heeft iemand hier ooit een picje gebrand om er een potmeter aan te hangen die dan midi cc uitstuurt?
 
Probeer het eens met een arduino?

Ik heb een controller met 2 atmega's erin die gebaseerd is op de arduino. Met 4 rotary encoders, 5 buttons en een 4x20 display
 
aangezien de jx8p 48 controllers heeft en aangezien de mijne nog extra functies krijgt, denk ik dat ik wat dingen ga combineren ( adsr en dco dingen )
anders worden het wel erg veel klopjes.
maar in principe kan je er net zoveel potmeters en schakelaars aanhangen als dat je wilt.

iik zal later vanavond wel even wat voorbeelden posten hoe je dat doet.
:mega:
 
Heb inmiddels een opvolger voor mijn dt200 gemaakt. (Pg200 clone) en tevens een pg800 en pg300 versie. Pg200 clone is overigens met een pic. Blijft toch leuk,een beetje hobby.. *D deze heeft 24 pots direct aan 1 pic.
 

Attachments

  • image.jpg
    image.jpg
    87 KB · Bekeken: 64
Heb inmiddels een opvolger voor mijn dt200 gemaakt. (Pg200 clone) en tevens een pg800 en pg300 versie. Pg200 clone is overigens met een pic. Blijft toch leuk,een beetje hobby.. *D deze heeft 24 pots direct aan 1 pic.


heb jij hem ook gewoon aan de programmer poort hangen?

:mega:
 
zoo mooi dit allemaal zeg! maar waarom laten jullie die chipjes in de programmer...?
ik moet echt nodig eens leren programmeren, zijn voor dit soort projectjes open source layouts te vinden die als basis kunnen dienen?



nee, met programmer port bedoelen we de poort op de synth.
die heeft een aparte poort om er een programmer op aan te sluiten.

om een avr te proggen kan ik ten zeerste bascom avr aanraden, op wat bugs na een erg prettige omgeving.



:koffie:
 
ooit toen de 21ste eeuw nog niet begonnen was wel eens iets in basic geprogrammeerd en vond dat toen best leuk... maar sjonge ik zou het echt van zo diep moeten graven dat als ik het al vind waarschijnlijk een gefragmenteerde rommel in mn hoofd ontstaat
 
hoeveel knopjes gaat die jx8p controller krijgen? ik wil er in ieder geval 1 maken voor 1 van mn siel ex80.
en is het een 8bit avr en hoeveel pots kun je aan 1 chip hangen?

siel 80 zouw je daar wel veel tyd aan besteden ?
dco synth schynuh wel easy te zijn ..
siel hebben al hun cc,s online staan sander zn site siel

dk700 / zouk nog eens moeten uitzoeken [mijne staat met lege battery [isteral uit;-]
:engel:
 
ja die siel 80 is misschien vrij simpel, maar ben wel gecharmeerd van zn geluid. programmeren kan ik m nu ook wel en hang er af en toe mn kenton studiocontroller aan waar ik een cc mapje voor heb geschreven. maar ik vind de synth leuk genoeg om er eens en mooie knoppenbak van te maken. hij is erg ondergewaardeerd.
en als ik hier een knoppenbak voor kan maken dan kan ik dat ook voor andere bakken dus goed om te leren
 
Back
Top