• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

Ensoniq SD-1 - 32-voice TransewaveTM wavetable synth

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

conso

You can call me Toledo
Lid sinds
20 februari 2003
Berichten
4.478
Locatie
Amsterdam
Ensoniq SD-1 - TransewaveTM wavetable digital synthesizer

32 voice exemplaar (voorganger was 21 voice.)

De originele manual heb ik er bij. Vaste prijs € 400.


De Polyfone Aftertouch (:okdan:) werkt niet helemaal goed. De zwarte toetsen genereren die poly-aftertouch allemaal wel, maar bij de witte toetsen moet daarvoor veel meer kracht gezet worden. Misschien is het een kwestie van schoonmaken. Ik verkocht eerder mijn SQ-80 waarvan de aftertouch het helemaal niet meer deed. De nieuwe koper kwam die bij me ophalen, betaalde me netjes, ging vervolgens het z'n hele gewicht even op het toetsenbord hangen, zette vervolgens de synth weer aan, en hoppa: aftertouch weer geheel werkend. Dat had -ie vast eerder gedaan. :P Ik heb niet op de SD-1 gehangen, ga ik ook niet doen, en jij ook niet, althans niet voordat -ie betaald is 8)

De disk drive heb ik niet kunnen testen omdat ik geen floppy-disk bij de hand heb.

Stukje historisch perspectief:

Na Ensoniq's ESQ-1 kwam de SQ-80, daarna de VFX daarna VFX-SD en vervolgens deze SD-1.

De SD-1 biedt additieve synthese en waveform modulation, een soort wavetable synthesis. De synthesevorm is ook vergelijkbaar met die van de PPG Wave series en Waldorf Microwave series.

Ensoniq SD-1 32 voice :

- A single patch can contain up to 6 of the 168 waves in its ROM memory that can be combined and layered.
- Advanced and analog-like synth parameters including:
* Dual multi-mode digital filters
* Three 11-stage envelopes
* LFO
* 15 modulation sources.
* 24-bit VLSI dual effects processor with reverb, chorus, flanging and delay.
* 61-note keyboard with velocity sensitivity, polyphonic aftertouch.
* Full MIDI implementation, four 16-bit DAC outputs.
* 24-track sequencer with 25,000 note capacity
* Up to 60 sequences and 20 songs.
* Quantization (96 ppqn), real-time or step entry, looped or linear mode, auto-punch in/out.
* 3.5" disk drive for storage of programs, sequences, songs, and MIDI SysEx data.
* Compatible with all VFX and VFX-SD program libraries too.
 

Attachments

  • Ensoniq SD-1 1:3.jpg
    Ensoniq SD-1 1:3.jpg
    42,5 KB · Bekeken: 157
  • Ensoniq SD-1 2:3.jpg
    Ensoniq SD-1 2:3.jpg
    42,8 KB · Bekeken: 137
  • Ensoniq SD-1 3:3 - Display.jpg
    Ensoniq SD-1 3:3 - Display.jpg
    39,7 KB · Bekeken: 122
Ensoniq SD-1 - TransewaveTM wavetable digital synthesizer

32 voice model (i.p.v. 21 voice)
Met originele manual heb ik er bij.

Vaste prijs € 400.
 
Ensoniq SD-1 - TransewaveTM wavetable digital synthesizer

32 voice model (i.p.v. 21 voice)

Met originele manual.

Vaste prijs € 400.
 
ENSONIQ SD-1

€ 400.
 
E n s o n i q ......... S D-1 ......... € 4 0 0
 
Uitermate geschikt om te gebruiken voor de synthforumcontest 2013 ;)
 

Attachments

  • SD-1.png
    SD-1.png
    36,8 KB · Bekeken: 124
Nu met flightcase voor € 400 !
 
:slotje: Deze joekel blijft gewoon hier. Wie alsnog opeens trek krijgt kan zich melden.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top