E-mail notificatie PB

G

Guest

Guest
bij de e-mail berichten dat een PB is ontvangen staat altijd meteen de tekst van de PB vermeld

daardoor heeft het PB volgsysteem (is mijn PB gelezen?) eigenlijk geen zin meer.

op andere fora valt me op, dat er weliswaar een e-mail notificatie is, maar dat je naar de site moet om de PB of PM te lezen.

onlangs was er een discussie over iemand die moeilijk bereikbaar was. ik ervaar zelf ook nogal eens dat onplezierige PB's, bijvoorbeeld als iets niet opgestuurd wordt na betaling, volgens het volgsysteem ongelezen blijven.

ik denk dat het PB-volgsysteem pas echt waarde krijgt als de tekst uit de e-mail notificatie verdwijnt.

nu kan het bericht als 'ongelezen' staan aangemerkt, terwijl de e-mail gelezen is.

hoewel ik nog niet heb meegemaakt dat iemand een apparaat dat ik voor reparatie had ingeleverd bij de lommerd heeft gebracht, maak ik ook van alles mee (niet opsturen, niet betalen, kapot opsturen, enz). ik geloof niet dat ik daar ooit de forumleiding mee heb lastiggevallen, maar ik zou het wel handig vinden om goed te kunnen volgen welke boodschappen wel, en welke echt niet gelezen zijn.

is het mogelijk de e-mail notificatie aan te passen? zijn er bezwaren tegen?
 
Last edited by a moderator:
is het mogelijk de e-mail notificatie aan te passen? zijn er bezwaren tegen?

Ik vind het juist handig dat je zulke reacties per mail ontvangt, incl. het betreffende bericht dus.
Nu kan in onderweg via phone eenvoudig via emailberichten dingen volgen zonder naar het forum te moeten.

Ik begrijp wel je gedachten en bezwaren omdat je nu niet zeker weet of bepaalde berichten wel/niet gelezen zijn/worden.

Aangezien 99,98 % van de forumleden goede en juiste intenties hebben zou het zeer jammer zijn om deze nu beschikbare functionaliteit aan te passen aan de mensen die hier MISSCHIEN misbruik van (kunnen) maken.
 
Ik behoor ook tot de groep mensen die het handig vindt dat het bericht in de emailnotificatie vermeld wordt.
Om precies dezelfde reden als hierboven vermeld wordt.
 
maar dan kan je toch je pb optie uit en je email optie aanzetten?
als je liever e-mail hebt, hoef je toch geen vermomde pb te nemen??
 
maar dan kan je toch je pb optie uit en je email optie aanzetten?
als je liever e-mail hebt, hoef je toch geen vermomde pb te nemen??

Hmmm niets is vermomd, is gewoon standaard functionaliteit van het forum.
Nu wek je de suggestie dat we dit stiekem zouden gebruiken....
 
tjezus, je moet hier ook wel heel erg op je woorden passen

die indruk wilde ik niet wekken - het lijkt me alleen oneigenlijk gebruik (en dat bedoel ik niet kwaad hoor) van PB's
als je liever email wil, zet je die optie toch aan en de PB uit?

ik snap ook niet dat e-mail onderweg makkelijker is dan PB's

anders gezegd dan maar: welke functie heeft het pb volgsysteem, als je je PB;s kan lezen zonder ze te lezen?

ik ben ook geen echte forumkenner, ben maar op een handjevol aktief, maar krijg verder echt alleen notificaties waar de inhoud niet in staat
 
Laat ik het uitleggen met een voorbeeldje:

Als ik op straat loop en een PB krijgt floept er een notificatie op mijn gsm en daar kan ik dan op clicken.
En hop, meteen het bericht in beeld.
Dan kan ik zelf uitmaken of ik wil inloggen op SF en het wil afhandelen (inloggen is: internet aan, inzoomen etc etc, veel meer werk dan op een computer zeg maar).

Als ik per direct wil afhandelen kan dat.
Maar als ik denk dat het later ook achter de computer kan, click ik hotmail weer weg en verdwijnt de GSM in mijn zak.

Paar uur later zet ik de computer aan, click SF aan, en hoppa...floept er meteen weer een notificatie omhoog die zegt dat er nog ongelezen PB's zijn. En dan denk ik: "o ja, die moet ik nog afhandelen" of ik denk: "die heb ik al afgehandeld".

Handig vind ik dat.
 
owww ja,
ik gebruik wel de notificatie, maar niet de pop-up - dat is waar
 
Laat ik het uitleggen met een voorbeeldje:

Als ik op straat loop en een PB krijgt floept er een notificatie op mijn gsm en daar kan ik dan op clicken.
En hop, meteen het bericht in beeld.
Dan kan ik zelf uitmaken of ik wil inloggen op SF en het wil afhandelen (inloggen is: internet aan, inzoomen etc etc, veel meer werk dan op een computer zeg maar).

Als ik per direct wil afhandelen kan dat.
Maar als ik denk dat het later ook achter de computer kan, click ik hotmail weer weg en verdwijnt de GSM in mijn zak.

Paar uur later zet ik de computer aan, click SF aan, en hoppa...floept er meteen weer een notificatie omhoog die zegt dat er nog ongelezen PB's zijn. En dan denk ik: "o ja, die moet ik nog afhandelen" of ik denk: "die heb ik al afgehandeld".

Handig vind ik dat.

Mee eens! Meestal lees ik PB's gewoon op het forum, maar onderweg is het af en toe wel handig dat het bericht ook in de mail staat.
 
Leo, was niet zo heftig bedoeld, ik weet dat je dit niet zo bedoelde.
:D

Idd voor onderweg komen de mailberichten automatisch binnen en kunnen dan gelezen worden, dan ben ik alvast op de hoogte. En later wanneer ik in de buurt van pc of iPad ben kan ik indien nodig reageren op bericht. Op de synthforumsite staan dan alle berichten ook weer waar ik dan vervolgens direct op kan reageren.

Op het (kleine) scherm van mijn phone vind ik het ook niet fijn om de synthforumsite te bekijken en zo mijn berichten te checken. Emailnotificatie is dan zeer handig, mede omdat deze dus ook gepushed worden. De site checken moet je zelf triggeren.

Bij enkel een directe emailnotificatie kan je ook alleen direct via mail antwoorden aangezien er dan geen kopie op synthforum beschikbaar is. Bij een PB dus wel het geval.

En die leesbevestiging aanduiding is ook maar een bijkomende functionaliteit (althans zo zie ik het).

Wil je 100% zekerheid dat je bericht doorgekomen is dan zou ik degene persoonlijk spreken, bellen of door langs te gaan.
 
Back
Top