Cubase SX controller

Joozt

Just music...
Lid sinds
14 november 2002
Berichten
100
Locatie
Ridderkerk
Ik had ff gezocht met de zoek functie maar kon het daarmee niet vinden, dus vandaar nu deze thread;

Ik heb donderdag met Logic gewerkt, op een mac. Nu was het daar met de controllers zo, dat dit mooie lijn grafieken waren.

Bij cubase SX is dit dus, een "staaf" grafiek, waardaar ik op korte stukken, met grote veranderingen (van bijv. een filter) hele hakkelige effecten krijg (wat ook logisch is, omdat ie met die irri 'staaf' grafiek, ook met tikken omhoog gaat).

Is het nu niet zo dat ik dat in Cubase om kan zetten naar een mooie lijn grafiek?
 
dat kan zeker, maar je moet dan meen ik automation gebruiken en aanzetten en wat jij doet is
volgens mij de blokjes onder je piano roll gebruiken ....

precies hoe en waar weet ik niet, weet wel dat het kan, omdat ik meerdere mensen met sx
heb gezien die gewoon lijnen hadden
 
ah, thx, dat is voor mij al een hele opluchting, zodra ik thuis ben ga ik gelijk ff rondsnuffelen (dan weet ik iig, dat ik iets zoek, dat er ook daadwerkelijke is) :)

Thx, voor je snelle reply! :okdan:
 
Heel simpel op te lossen als je dan een meer vloeiende overgang wilt zet je de quantise grid zo klein mogelijk 128 bijvoorbeeld.
Dan dubbelklik je bijvoorbeeld op een MIDI part en dan zie je bovenin je grid de ''draw'' pijl nu is dit een menuutje en daar kun je kiezen uit het volgende Draw,Paint,Line,Parabola,Sine,Triangle en Square nu vind ik zelf Parabola het fijnste
Daarmee kun je dus een vloeiende lijn trekken als filter bijvoorbeeld zonder telkens bij elk event met de hand te hoeven tekenen...:D
 
Wat dus ook kan en wat Endonyx volgens mij bedoeld is gewoon Automatie aanzetten (Write) en dan realtime aan het knopje wat je wilt tweaken draaien dan neemt hij dit gewoon op en als je hem dan afspeeld krijg je ook een mooie sweep idd..
 
ah ok, geweldig!

Nu hoef ik ook niet meer te zoeken :D

Thx voor je reply!

[EDIT]

Ik dacht dat je ook met realtime recording het "staaf" effect kreeg :confused:\

Anywayz, ik ga het thuis straks gelijk ff uitproberen :D

[/EDIT]
 
Origineel geplaatst door Joozt

Ik dacht dat je ook met realtime recording het "staaf" effect kreeg :confused:\
[/EDIT]


Dat staven zit tussen je oren denk ik omdat je telkens naar die staafje zit te kijken :D
Met realtime recording zie je ook nog wel staafjes hoor maar het is vloeiender.
Zie het als bitjes die staafjes een raster van 128 is nauwkeuriger als een raster van 16 als je begrijpt wat ik bedoel..

Suc6 ermee :okdan:
 
nou ik bedoelde dus niet dat je het realtime kan opnemen je bewegingen aan de knopjes, maar ik bedoelde dat je dus idd echte lijnen kan trekken!
 
Volgens mij zijn er twee dingen: een groep midi commando's zoals velocity en pan en NPRN's, en de groep voor alle track parameters zoals volume, pan en efx sends etc.
De eerste groep moet je in de key editor intekenen, en bij de tweede groep moet je met automation aan de gang (met die lijnen)
Als je in de key editor zit kan je met de line tool mooie schuinen maken, maar ook vage krommen met de sine of parabola tools. Het hakkel effect is in de key editor weg als je de SNAP button uit klinkt: deze button ziet er zo uit:
 

Attachments

  • knop.jpg
    knop.jpg
    2,4 KB · Bekeken: 79
Origineel geplaatst door endonyx
nou ik bedoelde dus niet dat je het realtime kan opnemen je bewegingen aan de knopjes, maar ik bedoelde dat je dus idd echte lijnen kan trekken!

Ik weet al wat je bedoeld je bedoeld de automatie track in je project window dat kan idd ook maar ik prefereer persoonlijk toch de lijntjes in m'n key editor...



(poe poe wat een mogelijkheden allemaal :D)
 
ehehe dus alles is mogelijk wat dat betreft ehehe

schrijver van dit topic aan de slag ;) :D
 
haha, ik kan zeker aan de slag, heb daarnet al wat testjes gedaan, en het werkt voortreffelijk;

Allen bedankt voor de reply's! :halleluja
 
Back
Top