Softsynth in cubase realtime via midikeyboard bespelen

Lid sinds
2 juni 2003
Berichten
337
Locatie
Kerkrade
Ik ben al een dag bezig om cubasis vst 4.0 en mn computer zodanig in te stellen dat ik een synthesizer plugin (vst) in cubasis met mn midikeyboard gewoon realtime kan bespelen.... Dus gewoon ermee een beetje jammen....

Ik heb vanalles geproberd maar het lukt niet...

Wat lukt wel:
-midi opnemen en afspelen
-audio opnemen en afspelen

De monitor functie heb ik in- en uitgeschakeld geprobeerd in cubasis helpt ook niet...

Ik een heb laptop waar ik een tijdelijk oplossing heb gezocht in de mp3 soundblaster = is soundblaster maar dan als usb interface....

Het usb interface heb ik eens uitgeschakeld zodat de interne geluidschip werkt maar dat baat ook niet.

Ik heb een Edirol usb midi-interface midi in en -out aangesloten om mn juno 106 te gebruiken...

De asio driver die cubasis kiest voor mn geluidsinterface is de Asio DirectX Full duplex driver....
deze schijnt ook te werken af gezien van het feit dat ik tijdens het afspelen van midiopnames kliks hoor...

Ik heb het pdf handboek van cubasis doorgelezen en alles zo goed mogelijk ingesteld maar het werkt gewoon niet.

Als er mensen zijn met tips dan hoor ik ze graag...

Als er iemand is die mn computer op afstand eens wil besturen (ik heb Xp) om zelf eens te kijken hoe ik alles heb ingesteld zou ik dat zeer ok vinden... (ik bedoel dus die hulp op afstand functie).

Ik ben blij met iedere reactie, zodat ik hopelijk niet nog meer dagen hoef te verdoen met het zoeken naar een oplossing....

Groeten Sascha
 
Laatst gewijzigd:
't is gewoon een vinkie in cubase, weet het ff niet uit miijn hoofd. Zal vanavond is ff voor je kijken.:)
 
Dat met het vikje heb ik als je dat bedoeld uitgeprobeerd.
Ik heb monitoring in en uitgeschakeld beide helpt niet.
Tru midi in uitgeschakeld, helpt niet...
 
de oplossing

de oplossing

Nou bij deze is mn probleem opgelost.

En het was niet zo makkelijk voor me om de oplossing te vinden aangezien dat ik er 4 dagen constant naar heb liggen gissen / zoeken.

Ik had echter het idee dat de midi niet werd doorgelinkt naar de softsynth... en er dus ook geen midiout was...

Toen heb ik na veel tevergeefse maar dankbare hulp van anderen nog eens de moeite genomen om het forum van Steinberg nog eens aandachtig en met langere geschiedenis door te nemen en toen vond ik dit:

http://forum.steinberg.net/en/ct/Forum2/HTML/001493.html

Komt er voor mij dus op neer dat een dll van Cubasis 4.0 die problemen veroorzaakte en deze vervangen moest worden door een oudere versie uit Cubasis 3.7.

Deze dll kun je downloaden op hun site.

Toen ik ik alles goed had gedaan...deed Cubasis het opeens prima.

Sascha blij... kan hij eindelijk aan de slag en veel plezier hebben van Cubasis.

En ik vind dit forum super, the please to be for me...8)
 
Back
Top