ruis/brom KRK/Audio 6 DJ/ imac 27

mrsensei45

Nieuwkomer
Lid sinds
16 december 2007
Berichten
10
Hi

Ik heb
-een iMac 27 inch
-een Audio DJ 6 externe geluidskaartvia USB
-KRK ROkit 6 actieve monitoren

De AUdio DJ6 heb ik gekocht omdat ik dacht dat de behoorlijk storende ruis die ik hoor in de monitoren kwam door een wat oudere geluidskaart die ik gebruikte.
Geen verandering helaas. Wat doe ik fout? Dit kan niet normaal zijn.

Nu heb ik de audio 6 DJ uitgang via jacks aangesloten op de balanced ingangen van de KRK's.
Als ik de KRK's rechtstreeks op synth aansluit geen probleem en geen abnormale brom/ruis.
Moet ik wellicht de RCA ingang van KRK gaan gebruiken?
imgres


Please help. Mooie apparatur gekocht maar klinkt vor geen meter. Wil graag met Ableton live/traktor en MAschine aan de gang.
 
Ik heb exact dezelfde opzet gekozen maar dan aan mijn MacBook Pro
Wat denk je ? Geen ruis/brom

Uiteraard allebei laatste drivers etc
 
Stop de Imac eens in het stopcontact waar nu de Pro inzit.
Ik denk dat het aan de voeding/aarding van het stopcontact ligt.
Of iedergeval in die hoek.

Het fijne weet ik er ook niet van, maar dit is een veel voorkomend probleem.
Heb het zelf ook gehad.

Maar even voor de zekerheid, is het een constante ruis, in de zin van white of pink noise uit een synthesizer?
Of ruist / maakt het herrie zodra je met je muis beweegt, je hardeschijf wat doen moet. Wat ongeveer klinkt als ruis met van die oude internet connectie geluidjes bijna.
 
Het is een constante ruis vanaf het moment dat de audio interface gaat werken icm d KRK monitors.
Stopcontact is hetzelfde..
 
Een geluidskaart kopen met gabalanceerd signaal? Of het ligt aan (te) goedkope kabels. Dat zie je wel vaker de duizenden euro's worden langs ramen en deuren uitgegeven maar dan kopen we een mono Jack van 1,99 euro. Wat wil je dan?
Heb je het ook als je je hoofdtelefoon in de output steekt? (wel even oppassen met de volume, begin bij 0)
 
ik heb exact hetzelfde probleem met mijn rokit 6.
heb wel ff wat goedkope dap jack/jack kabeltjes van beide 1.5mtr gepakt omdat ik even niets anders had liggen.
zou dit de boosdoener zijn?
 
cheapo kabels vervangen voor kwaliteit en weg distortion over de monitoren, nu helemaal ruis en brom vrij.
 
Back
Top