East West Quantum Leap Symphonic Orchestra update

musicheaven

Ouwe rot
Lid sinds
4 december 2008
Berichten
3.794
ik update binnenkort mijn East West Symph. Orchestra gold naar iets hogers.

Ik kan kiezen tussen platinum en platinum Plus. Het enige verschil tussen beide (behalve de prijs-) ) is dat je in platinum plus EN 16bit EN 24bit samples hebt en in platinum ENKEL 16bit samples. Beide kan je gebruiken in zowel 64 als 32- bit omgeving.

Waarom zou ik dan EN 16 EN 24 bit samples nodig hebben? wat is het nut hiervan?
het prijsverschil is vrij groot.

bedankt alvast voor wie kan helpen..


Symphonic Orchestra Version Comparison Quick Reference

Silver Gold Platinum Platinum Plus Articulations Essential articulations and instruments All articulations and instruments All articulations and instruments All articulations and instruments Mic Positions Stage mics only
(conductor's position) Stage mics only
(conductor's position)* All three mic positions
(close, stage, hall) All three mic positions
(close, stage, hall) Sample Rate 44.1kHz 44.1kHz 44.1kHz 44.1kHz Sample Bit Depth** 16-bit 16-bit 24-bit 24-bit and 16-bit Installed size 11GB 33GB* 117GB 194GB
* 16-bit and 24-bit samples can both be used in 16-bit and 24-bit projects
 
De kwaliteit van de audio zou beter moeten zijn als je met 24 bit samples gaat werken in de plugin maar ik vraag me eerlijk gezegd af of dat ook hoorbaar is in je eindproduct. Dat hangt van meer dingen af. En het eet trouwens ook veel resources. Ik weet niet waarvoor je EW gebruikt maar ik zou lekker voor de 16 bits gaan.
 
hoi ELbee,

ah dat is het verschil, ja inderdaad play vreet vooral ram, dus ik houd formaat samples dan liefst zo klein mogelijk.
gebruik eqwl so voor de meest uiteenlopende dingen, wat me stoort (echt heel erg stoort) in gold is dat je alleen de verre mics hebt en dat de instrumenten dan automatisch in een gigantische galm rondzwemmen.

bedankt voor de tip!
 
16bits samples zal het worden

ik heb nog een vraagje

de reden dat ik wil updaten : de samples zijn prachtig, maar zijn allemaal vanuit de zaal opgenomen en baden dus automatisch (en onveranderlijk) en veel galm: voor sommige mixen draagt dit bij tot het realisme, voor andere zaken maakt dit de samples onbruikbaar.

Bij platinum zijn er ook close mic samples, maar ik vraag me af hoe sec die zijn (uiteraard minder galm, maar indien er nog veel galm opzit moet ik zelf niet updaten)
belangrijke vraag dus want het gaat toch om een smak geld

iemand ervaring met symphonic orchestra platinum?
alvast reuze bedankt
 
hoe draait play bij jou
bij mij in protools vrij kut
overigens
die close is wel heeeel fijn om te hebben
je kan dan ook mixen met zaal
 
hoi fjoesz:
o mijn vorige systeem was die niet zo stabiel, nu valt dat goed mee maar ik freeze gewoon alles onmiddelijlijk en ja soms crasht die wel eens. maar het is werkbaar

heb je die close samples? het is echt belangrijk dat ik weet dat deze goed sec en zonder teveel galm zijn want ik heb echt cleane samples nodig; die in de zaal passen in veel genres van muziek gewoon niet in de mix.
het gaat er me NIET om te kunnen mengen ed, maar om mijn samples zo droog mogelijk aan de basis te hebben. indien dat niet zo is is heel de kostelijke update gewoon voor niets.

heb jij platinum?
 
De droge zijn niet vrij van galm
Maar gewoon close
Daardoor breder inzetbaar
T scheelt een stuk
Benne dr geen demo's
 
Hoe zit met de samples na al die updates?
heel leuk dat elke toetsen tig samples heeft maar Ik had wel een hoop bad samples ertussen zitten.
Mochten ze ooit eens afstappen van Ilok dan ben ik weer bereid tot aanschaf. Een aantal pakketten klinken fantastisch.
 
hoi fjoesz, oei nog niet helemaal droog..
je kan natuurlijk wel de release tales eraf halen, maar is nog niet hetzelfde

champ: wat bedoel je? de samples zijn ok

==> misschien kan ik beter de basis editie van vienna erbij nemen voor het geld dat ik anders aan platinum zou geven? any ideas? (vienna special edition bv schijnt prijs kwaliteit een ongelooflijke introductie in de sound van vsl te zijn)
 
T blijft natuurlijk orchestraal.. Geen huiskamer shizzl
Maar in dat orchestrale is t dan ook echt erg goed..
 
Back
Top