Software in US bestellen

Senz

Nieuwkomer
Lid sinds
12 juli 2002
Berichten
21
Locatie
Hilversum
Ik ben van plan binnenkort Logic 6 Platinum aan te schaffen. Nou was ik wat aan het rond kijken en zag dat dit (en vele andere) pakket bij een online shop in de US (audiomidi.com) veeel goedkoper is dan in Nederland. Als ik Logic hier in de winkel wil kopen kost het me rond de 1000 euro. Bij audiomidi kost het 699 dollar. Daar moet je dan nog verzendkosten bij optellen en 19 procent btw, maar al met al ben je een stuk goedkoper uit, helemaal met de lage dollar koers.
Nog leuker is het feit dat je daar 'academic' korting kan krijgen. Als je een bewijs faxt dat je student bent krijg je nog een fikse korting. Logic 6 kost dan nog maar 499 dollar.
Ik heb ze even gemaild en dit geld ook voor buitenlandse studenten.

Heeft iemand hier ervaring mee? Is het een beetje betrouwbaar? Ik geloof dat je bij verzending via UPS het pakketje binnen twee dagen in huis hebt...
 
Pas nog hardware door UPS getransporteerd in de US gekocht en dat ging goed. Nou ja voordat die order eindelijk door was aan de verkoper heeft wel even geduurd. Maar lijkt me dat die audiomidi.com dit soort dingen wel vaker doet.
Maar dat prijsverschil maakt het zeker interessant. Waarom niet zou ik zeggen. Als je een credit card hebt kun je daar mee betalen. Dat heeft ook zo z'n voordelen.
 
Misschien een leuk handeltje voor je? Als student die software bestellen voor de NIET-studenten onder ons?? :)

Maare, bij software is het toch niet hetzelfde als bij videobanden/DvD's uit de US=> dat je ze niet op een (normale) Europese videorecorder/DvD-speler kan afspelen.. Oftewel: je hebt toch geen 'regiovrije' pc nodig???
=> Me PC-n00b.. vandaar :o:
 
Dan kun je je bios opnieuw flashen om je computer regiocode vrij te maken. :W



Enne, je knopje werkt niet ZoidCity. ;)
 
Heb je 'm al besteld? Ik weet niet of je nog voor Logic aan 't sparen bent, maar als ik 't zo even uitreken kost dat me 315 euro ex verzend als ik 'm daar kan bestellen, en dat voor de non-academic versie. Zitten er bij de academic version nog een paar adders onder 't gras, of?

Ik vergeleek vandaag toevallig ook die prijzen, en Thomann was 20 euro goedkoper... maar ja, dan zit je de kas van de TPG weer te spekken :(.
 
Ik heb 'm nog niet besteld, maar ga dat wel binnenkort doen. Ik weet niet over welke versie jij het hebt Yoozer, maar de prijs van Logic Platinum 6 bij audiomidi.com is nu gedaald naar 619 dollar. Lijkt me erg de moeite waard in vergelijking tot de duizend euro die je er hier voor betaalt!
 
Ik meen me te herinneren dat op alle producten van buiten de EU nog eens invoerrechten betaald moeten worden... dan zou het nog wel eens een duur grapje kunnen worden... Ik ga ff zoeken voor je.

*Edit*
FFies bij de Belastingdienst zitten kijken, maar volgens mij ontspring je de dans net. Als ik het goed begrijp hoef je over het bedrag alleen btw te betalen, aangezien over cd-roms/software geen douane rechten betaald hoeven te worden. Misschien zowiezo voor meerdere mensen wel handig om hier even te kijken, voor het geval je iets wilt bestellen van buiten de EU :)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top