Extern MX200 - Cubase LE6 -> Komplete Audio6

rollemannn

Nieuwkomer
Lid sinds
13 juni 2012
Berichten
9
Hi mensjes

Ik heb een vraagje
Sinds kort ben ik overgestapt naar een usb interface en moet zeggen ziet er leuk en strak uit
alleen het aansluiten met cubase kom ik tegen wat obstakels aan heb niet al te veel verstand van cubase
en het is op volgende manier nu aangesloten

Mic (input 1)
Monitors Link en Rechts balanced ports 1/2 dus
Nou heb ik 3/4 out en 3/4 in over
Dus ik dacht ik hang mijn MX200 eraan dat is nu dus zo aangesloten

MX200 OUPUT -> 3/4 INTERFACE INPUT
MX200 INPUT -> 3/4 INTERFACE OUTPUT

geen idee of dit goed aangesloten is
het idee zou moeten zijn
dat als ik een opname doe (zang)
Dan zou ik graag willen dat ik tijdens het praten of zingen galm kan horen over de koptelefoon (later natuurlijk ook de monitoren)
eenmaal opgenomen zou ik ook graag willen dat wanner ik het galmpje niet mooi vind
Ik door middel van een soort van playback tijdens het afspelen van de opgenomen track de galm kan veranderen
en deze galm dus pas vast word gelegd op moment dat de track opgeslagen word !
beetje ingewikkelde uitleg maar goed
De speakers en microfoon heb ik inmiddels aan de praat gekregen alleen de effecten willen dus niet meer werken !
hoop dat iemand hier mee kan helpen

het gaat om volgende interface en software
Cubase LE 6 (kreeg ik erbij)
KOMPLETE AUDIO 6 (native instruments)
als iemand mijn reddende engel kan zijn hoor ik graag van die gene !!!!

mvg
piet
 
In Cubase 6 heb je de mogelijkheid voor het definiëren van een externe FX. Die wordt dan ingelust in je routing. Deze functionaliteit zit volgens mij alleen maar in de grootste versie van Cubase, In ieder geval niet in LE6.
Maar anders gewoon de FX galmpjes uit Cubase LE gebruiken. Dat doe je via send/return.
 
Ja ik snap het
maar ja probleem ook is dus dat op moment ik begin te zingen ik 2 stemmen hoor beetje robot achtig maar vrij snel achter elkaar
even gespeeld met latency en sample rate hoe hoger hoe langer de vertraging word
hoe lager hoe minder de kwaliteit hoe sneller de vertraging word heel kort op elkaar (snap je het nog?)

Vraag me af of dit aan mij pc ligt ?
Dual Core AMD 2,1 ?
Zou toch goed moeten werken 4GB werkgeheugen of is dit al weer te weinig voor het signaal wat hij in en uit moet verwerken natuurlijk ?


De galm heb ik inmiddels wel uitgevonden ja via sends en returns
Maar hier zit ik ook nog te kwakkelen met het feit dat cubase erg snel clipt
en me koptelefoon dan ook begint te kraken terwijl het helemaal niet zo hard staat !
en ja dus ook in mixer van cubase zelf lager gezet maar ja dan hoor je bijna niets meer !!!


help!!!!!!!! :kroon:
 
Helaas weet ik (nog) niet wat voor interface je hebt.

Vertraging/latency ligt meestal aan de ASIO driver of de instelling daarvan. Mogelijk ook aan de processorsnelheid van je computer. RAM is hier veel minder wezenlijk, want dat doet in dit geval niet zo heel veel met je real-time audio. Dat wordt belangrijker als je met veel samples en grote ingeladen/opgenomen audiobestanden werkt.

Met een fatsoenlijke ASIO driver zou je geen hoorbare latency mogen hebben. Anders kun je op internet nog even zoeken op ASIO4All. Dat is een wat oudere generieke ASIO driver voor hardware waar óf geen ASIO driver voor is, óf waar een hele slechte driver bij zit. ASIO4All biedt echter helaas niet altijd uitkomst. Beste oplossing is dan een goede audio-interface van een fatsoenlijk merk (MOTU/ECHO/RME/Focusrite etc.).

EDIT: Ik had niet gezien dat Komplete Audio 6 een hardware interface is.
Die moet toch gewoon goede NI ASIO drivers hebben op de site van Native? Die zullen beter zijn dan de ASIO4All, waarvan ik in een andere thread las dat je die nu gebruikt.
Op hun site staat een 'spliksplinternieuwe' driver voor Windows: http://co.native-instruments.com/index.php?id=freeupdates#Komplete_Audio_6
 
Back
Top