cubasis VST snap

DJ-D_Prime

Die Rakete zu den Planete
Lid sinds
10 juni 2003
Berichten
856
Locatie
Toulouse - France
ik ben me op dit moment kapot aant ergeren aan de onlogische snap in Cubasis,

ik heb een aantal sample waves geimporteerd, echter, de samples zijn niet netjes afgelopen op hele cijfers (1,5,9 enz)

ik wil dan een 2e sample met zelfde BPM erachterplakken zodat t geheel netjes doorloopt, maar Cubasis snapt niet naar het einde van de vorige sample!! :confused: alleen naar 1,5,9 (ja je kan ook naar 1/2 1/4 1/8 en 1/16 snappen) maar ik wil gewoon dat ie em precies achter de vorige plakt!

hoe krijg ik dit voor elkaar?! =(
 
Ik ken eigenlijk alleen maar SX, en die kent wel die optie: snap to events.. Maar of dat bij jou VST ook erop zit... lijkt me ergens van wel.. Check de snap options is?
 
Origineel geplaatst door Slipperman
je kan snap uitzetten dat je het er gewoon met de hand netjes 8erplakt. ALtijd goed IMHO...


Daar kan je je in vergissen. Als je loops maakt kan ik me voorstellen dat ie met snap altijd perfect staat. Dat weet je met die 'op het oog' methode nooit echt!
 
op t oog werkt dus echt niet, want t zijn in dit geval stukjes die op t scherm maar een halve centimeter breed zijn en aangezien je neit kan inzoomen zoals met wavelab :(

daar komt bij, ik werk op een computer 8> dan ga ik niet op t oog klooien, dan wil ik op dat moment perfectie

bedankt voor jullie reacties, maar de optie snap to event zit er bij mij niet op :(

weer een reden om SX te overwegen
 
je kan wel zoomen in VST, rechtsonder, staat in de manual.
maar goed, als je de cursor keihard achter een sample wil hebben dan moet je die sample selecteren en dan op ctrl+c drukken, dan schiet ie vanzelf naar het einde.
dan is het alleen nog een kwestie van de volgende sample tegen de cursor aanzetten. dat is nog makkelijker want zodra je een sample gaat slepen verschijnt er een verticale lijn die het begin van de sample weergeeft. vervolgens is het een kwestie van die lijn gelijkkrijgen met de cursor-> zodra ze gelijk liggen wordt het 1 witte verticale lijn.
klinkt moeilijk, is het niet.
 
bedankt voor de zoom-tip cyan,

ik was zelf al achter jouw methode gekomen en had em inmiddels (omslachtig) verfijnt..

ik doe het volgende, ik selecter laatste stukje waar ie aan moet, copy, dan plaatst ie cursor er precies achter,
ik noteer de stand, (bijv. 7.02.169) selecter dan het stukje wat eraan moet , copy dat, en voer de opgeschreven stand in en plak..

duurt wat langer, maarja, dan klopt ie precies

edit: je kan trouwens niet super ver inzoomen, maar iets is beter dan niets :D
 
Back
Top