motu midi express 128 werkt niet stabiel

acceptgiro

Thoughts become things
Lid sinds
28 september 2004
Berichten
350
Locatie
Valkenswaard
volgens mij heb ik al ooit eerder hier iets over gevraagd, maar kan totaal de posts niet meer vinden en weet niet zeker of het wel hier was.

probleem is als volgt:

De midi interface motu midi express 128 geeft van de 10 keer dat ik mijn cubase opstart en begin te spelen op mijn keyboard GEEN driverload in systeembeheer.

Dit probleem had ik altijd met usb met midi keyboards op het oude asus systeem met windows 7 64 bit systeem en is ook aan de hand op dit nieuwe systeem met windows 7 64 bit.

Wordt er echt schijt ziek van. Dit probleem ligt dus niet aan de computer vermoed ik aangezien dit probleem ook al bestond op mijn oude systeem. De randapparatuur die ik heb is een virus TI, kore 2, wacom intuos 3, muis toetsenbord, korg microkey + 2 dongles (cubase en ilok)

Weet iemand hoe ik dit probleem tekkelen kan? Er zijn meer mensen die hier regelmatig last van hebben blijkt op Gearslutz, maar ook mensen die nooit last hebben.

Zou iemand met een midi express 128 me een gearlist van pc tot randapparatuur willen posten hier? dan kan ik er misschien achter komen wat hoe en waarom.
 
Heb dit probleem ook met mijn 2 Motu Micro Lite's. Alle lampjes branden nu en dan bij de opstart en Cubase ziet geen midi poorten, even de usb loskoppelen en weer aankoppelen en alles werkt weer naar behoren. Is wel vervelend. Heb de veel goedkopere Icon CubeMi 5 gekocht en daar nog nooit problemen mee ondervonden.
 
Zou iedereen die dit probleem heeft zijn specs willen noteren. Ik weet dat er aardig wat mensen zijn die dit probleem hebben, alleen Motu wil wel weten welke moederborden men heeft om te achterhalen waar het aan ligt.

Ik heb het getest met:
-Asus rampage 4 extreme
-Asus p6t SE
 
oke bedankt!

ik heb dat trouwens ook soms met de midi express 128, dat alle lampjes branden. Inderdaad dat probleem met 1:20 ongeveer. Het totale disconnecten vaker.

Tot nu toe, wat ik van 2 of 3 andere heb vernomen, allemaal nog asus moederboards die het probleem geven. Echter zou het ook fijn zijn als er mensen posten die dit probleem NOOIT hebben.

@arno: Heb jij een virus TI toevallig? Overigens ben ik ook aan het bekijken met speciale software of het mogelijk te maken zou kunnen hebben met de bandwidth van een usb controller.
 
Laatst gewijzigd:
Kan het te maken met de lengte van je USB kabel?
Of de USB poort die je gebruikt (misschien een hub)?

Ik gebruik twee Motu midi express 128's en heb nooit gezeik.
Mijn moederbord is ook een asus maar ik weet niet welk type.
Iig is het niet d P6t maar ik geloof een P5 nogwat..(hier heb je niet veel aan maar goed..)
 
Kan het te maken met de lengte van je USB kabel?
Of de USB poort die je gebruikt (misschien een hub)?

Ik gebruik twee Motu midi express 128's en heb nooit gezeik.
Mijn moederbord is ook een asus maar ik weet niet welk type.
Iig is het niet d P6t maar ik geloof een P5 nogwat..(hier heb je niet veel aan maar goed..)

wellicht voor de programmeurs van Motu toch handig om te weten. Ik heb diverse kabels geprobeerd en zonder hub ook zonder andere randapparatuur dan mijn usb muis en keyboard en op diverse systemen. Wel allemaal Asustijdperk pt6 en nieuwer.
 
oke bedankt!

ik heb dat trouwens ook soms met de midi express 128, dat alle lampjes branden. Inderdaad dat probleem met 1:20 ongeveer. Het totale disconnecten vaker.

Tot nu toe, wat ik van 2 of 3 andere heb vernomen, allemaal nog asus moederboards die het probleem geven. Echter zou het ook fijn zijn als er mensen posten die dit probleem NOOIT hebben.

@arno: Heb jij een virus TI toevallig? Overigens ben ik ook aan het bekijken met speciale software of het mogelijk te maken zou kunnen hebben met de bandwidth van een usb controller.

Disconnecten is gelijktijdig met alle lampjes branden. Gebeurt nooit onder het werken, alleen bij opstarten. En niet zo vaak dus gelukkig. Vanaf P6T iss. Dat was mijn vorige bord tot die eruit klapte bij blikseminslag via netwerkkabel.
Voor het P6T tijdperk had ik een M-audio, dus van daarvoor heb ik geen ervaring.

En nee, ik heb geen virus.

Mijn MOTU hangt niet achter een hub.
Kabellengte van de USB is iets van 3 meter dacht ik.
 
Back
Top