cubase track in rm1x afspelen

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Lid sinds
19 december 2002
Berichten
4.938
Locatie
Primark City
ik heb een vraag voor de mensen die cubase samen met hun rm1x gebruiken

ik ben even met cubase aan de gang gegaan en heb een trackje gemaakt.
Dit is mn werkwijze: In cubase construeer ik mn track, er staat geen programchange info in... alleen note informatie, cc's enzo.

In mn rm1x staat in een pattern welke voice ik per kanaal nodig heb. Ook staat er in dit pattern mn effect instellingen. Verder staat in dit pattern niks... alleen per kanaal dus 1 noot om de voice aan elk kanaal te saven..

Nu is mijn vraag, hoe zorg ik ervoor dat dit nummer uit cubase standalone in mn rm1x af te spelen is? Als midifile importeren gaat vlgns mij niet omdat er geen effectinstellingen en voice instellingen in de midifile staan....

Dus... wie werkt op deze manier en heeft de geniale oplossing?
 
Hmm.. ik vidn cubase eigenlijk wel lekker om een track in arrangeren.. ik kan namelijk geen toetsen spelen, ik vind het wel makkelijk om te zien wat ik nu eigenlijk inpingel.

Maar.. ik vind het ook wel lekker als ik mn rm1x standalone kan gebruiken. Ik heb het idee dat mn pc toch niet strak genoeg speelt.. het afspelen wil ik in mn rm1x doen.

in je midifile staat bijvoorbeeld geen effect-keuze instelling, en ook de instellingen per effect staan hier niet in.

Nu kan je op de rm1x een midifile met TG header opslaan. Dus dan worden 2 maten etra toegevoegd aan je song waarin het volgende staat:

1. pc
2. volume
3. pan
4. reverb
5. sendiveau
6. chorus sendniveau
7. pitch bend sensitivity

Deze 2 maten copieer ik naar mn cubase track en zodoende is deze info in cubase te vinden..

Maar... mn effectkeuze en de instellingen staat hier niet in.

Waarom gaat het toch zo moeilijk?

Is er niemand die een goede manier van werken weet?
 
Wat ik doe (met Logic en ook Cubase) is het volgende:
In Cubase heb je 16 MIDI-kanalen staan met alle notes en eventuele automation of wat je maar wil. Dan hangt de RM1x als slave aan Cubase en kun je MIDI gaan recorden.
Ik gebruik altijd de pattern mode en niet song mode, maar beiden moet via dit principe werken: Selecteer track 1 op je RM1x, druk rec/play, die staat klaar, mute alles behalve track 1 in Cubase en druk daar op play (in de RM1x rec count off zetten, anders neemt ie niet strak op). Dit herhaal je tot en met track 16.
Tis ook best een gedoe, maar je weet in ieder geval zeker dat alles goed over genomen wordt. En het voordeel is dat als je in het nummer bepaalde elementen nog een keer wil gebruiken je ze gewoon in de RM1x kan selecteren.
 
Back
Top