Reason 6 rewire-en in Cubase 6

alexander1982

Stamgast
Lid sinds
10 februari 2003
Berichten
354
Locatie
Naaldwijk
Enkele weken geleden heb ik mijn software ge-upgrade van reason 4 naar 6 en cubase 5 naar 6.

Hiervoor heb ik altijd zonder problemen kunnen rewire-en maar nu lukt het dus niet meer.

Ik kan beide prog's wel tegelijk draaien alleen kunnen ze niet communiceren met elkaar.
Ook gaat het rewire lampje in Reason 6 niet aan

Als ik Cubase 6 open en vervolgens Reason 6 word de geluidskaart in reason van de M-audio (ASIO) vervangen door een Direct full duplex. Als ik vervolgens de M-audio weer selecteer komt er een rood kruis te staat waar normaal een groen vinkje staat.

Als bepaalde dingen niet duidelijk zijn hoor ik het graag
Alvast bedankt
 
hoe ik werk met cuabse 5 esemtial en reason 6

start cubase, open project/nieuw of bestaand.
devices > reason rewire > aanzetten L+R mix

start reason op
reason hoort nu in de audio interface aan te geven "rewire slave mode"

Nu moet je geluid van kanaal 1+2 van reason door kunnen sturen naar rewire L+R in cubase
Desgewenst in cuabse exra kanalen aanvinken.

Als reason via deze volgorde niet automatisch in rewire slave mode gaat is er iets raars aan de hand.
 
Helaas werkt het niet Niel

Zojuist Reason 4.0 ge-uninstalled. Nu zag ik dat "rewire" helemaal was verdwenen onder devices in Cubase.

Daarna reason 6 weer opnieuw geinstaleerd. Daarna ook Cubase 6, inclusief de update. Dit hielp ook niet. Vervolgens de 6.0.2 updat van Reason gedownload en geinstalleerd, maar ook nu komt er nog geen rewire onder devices te staan.

Iemand nog andere suggesties ?
 
Probleem is opgelost, via een ouwe post op het Reason forum.

De fout lag bij me eigen.
Reason 6 instaleerd automatisch 64 bit.
Ik had de 32 bit versie moeten instaleren.
Via een omweg is dit mogelijk.
Topic kan op slot
 
Het is vrij vaag gedaan. Je moet een snel-koppeling van de install maken en dan in de eigenschappen een " /32" zetten. Vergeet ook niet de spatie anders krijg je een foutmelding
 
Back
Top