[SX] sysex data quantizen?.

Rvooh

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
9 december 2002
Berichten
7.312
Locatie
la côte belge
Ik heb wat zitten prutsen met de filter cutoff van mijn alpha juno(sysex) en alles is mooi opgenomen.
toch vind ik de overgang niet vloeiend en zou ik liever alle data in een mooie curve of rechte zien staan in de list editor.
Ik heb proberen quantizen maar dat doet nieks denk ik.

Kan iemand me helpen?
 
quantisatie heeft er wel mee te maken.
het is wel de quantisatie en snap in de key-editor die er toe doet. als je die allebei op Off zet is ie nagenoeg traploos
(duurt wel een eeuwigheid voordat je computer al die data heeft verwerkt)
 
Origineel geplaatst door cyan_circle
quantisatie heeft er wel mee te maken.
het is wel de quantisatie en snap in de key-editor die er toe doet. als je die allebei op Off zet is ie nagenoeg traploos
(duurt wel een eeuwigheid voordat je computer al die data heeft verwerkt)

ik snap het niet (in de key editor staat overigens niets)

zal nog es mijn vraag herformuler
Ik heb:
- Sysexknoppengedraaidata live opgenomen vanop de alpha juno
- Ik heb niet mooi gedraaid aan de knoppen, en soms gaat de overgang van de ene naar de andere VCF waarde te snel
- Ik wil de data infeite exponentieel (schuine rechte in list editor) of logaritmisch (volgens een curve) zetten, zodat het mooi vloeiend gaat klinken.
quantize?
 
ik weet niet hoe het zit in SX, maar in 5.1 heb je een quant en een snap in de key-editor. die bepalen ook de 'blokkerigheid' van de controllerdata en die kan je dus vloeiender instellen/intekenen door de quantisatiestappen kleiner te maken.
 
als je in cubase in je keyeditor zit, kun je de sys-ex data zichtbaar maken op de balk onderin, waar normaal gesproken velocity staat. Als je de juiste controller hebt, kun je het pennetje pakken om te tekenen, als je je muis langer ingedrukt houdt op het pen plaatje, krijg je een menu, waar je verschillende lijnen in kunt kiezen, parabool, rechte lijn enz..........
dit is wat je bedoeld toch? want dan trek je dus gewoon een parabool over je zojuist opgenomen sys-ex en dan is je data "gequantised" (volgens mij is quantise niet helemaal het juiste begrip hier).
 
Origineel geplaatst door redje
als je in cubase in je keyeditor zit, kun je de sys-ex data zichtbaar maken op de balk onderin, waar normaal gesproken velocity staat. Als je de juiste controller hebt, kun je het pennetje pakken om te tekenen, als je je muis langer ingedrukt houdt op het pen plaatje, krijg je een menu, waar je verschillende lijnen in kunt kiezen, parabool, rechte lijn enz..........
dit is wat je bedoeld toch? want dan trek je dus gewoon een parabool over je zojuist opgenomen sys-ex en dan is je data "gequantised" (volgens mij is quantise niet helemaal het juiste begrip hier).

Redje heeft idd. gelijk: quantizen is niet helemaal de juiste term. Maar het klopt wel wat hij zegt. Je kan in de key-editor de sysexdata zichtbaar maken en idd. er een mooie curve van maken. Ik weet niet of de sysex-data ook zichtbaar is als events in de key-edit, maar waarschijnlijk wel in de grid-edit. Als daar de sysex data net als note-data zichtbaar is, dan kun je deze dus ook quantizen: dan worden namelijk de waardes die je in de key-edit met een curve zo mooi hebt gemaakt ook nog eens gelijkmatig achter elkaar geplaatst, zoals je bijvoorbeeld ook je hihatjes kan rechttrekken.

Volgen jullie het nog? ;)
 
Origineel geplaatst door redje
als je in cubase in je keyeditor zit, kun je de sys-ex data zichtbaar maken op de balk onderin, waar normaal gesproken velocity staat. Als je de juiste controller hebt, kun je het pennetje pakken om te tekenen, als je je muis langer ingedrukt houdt op het pen plaatje, krijg je een menu, waar je verschillende lijnen in kunt kiezen, parabool, rechte lijn enz..........
dit is wat je bedoeld toch? want dan trek je dus gewoon een parabool over je zojuist opgenomen sys-ex en dan is je data "gequantised" (volgens mij is quantise niet helemaal het juiste begrip hier).

hé thx

weer es iets bijgeleerd :halleluja

is idd niet erg quatizen, weetniet juist wat het is, maar het klinkt al pakken beter :okdan:
 
oh sorry, ik was een aantal stappen te ver, ik dacht dat je dat van dat sysex-schermpje al wist.
maar toch: de quant in de key-editor bepaalt met welke grootte van stappen je werkt in de nauwkeurigheid van de controllercurves
 
Back
Top