SX aansturen met faders/knoppen

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Ik wil misschien in de toekomst mijn Cubase SX gaan beturen met een externe mengtafel/knoppendoos. Ik heb hier nog weinig verstand van dus vandaar. Welke opties heb ik hier? Kan iemand me vertellen welke merken en types er zijn en welke het minst duur? :D Ik denk dat het dan met usb aangeloten kan worden?


gr
Arv
 
Je kan je digitale mengtafel gebruiken als je die al hebt of toch al overweegt om te kopen. Bijvoorbeeld een DDX3216 of 01V. Verder kan je bijna elke midi-controller wel gebruiken en hangt je keus helemaal af van wat je wilt gaan doen.

Op zich kan ik me voorstellen dat voor VST(i)'s draaiknoppen lekker zijn en voor je Cubase mixer hebben juist faders weer de voorkeur.

Als je een beetje handig bent, kijk dan is op www.ucapps.de. Dan kan je een MIDI-controller bouwen naar jouw precieze wensen!
 
Evolution UC-33

verreweg de meest betaalbare


Anders een MCS-3000 systeem, kost iets meer, maar dan is alles wel motorized!\
 
okay thnx


maar idd, wat ik dus zoek is een unit waarmee ik de faders van de mastermixer in SX kan besturen. Daarnaast wil ik ook mijn VSTi's kunnen besturen! Daar kan ik die UC wel voor gebruiken, maar die eerste? Daar moet ik dan een 01v voor hebben? Wordt duur grapje dan...

Is er niet een unit/merk dat speciaal is toegerust voor Cubase SX??
 
Ik wil zelf binnenkort deze aanschaffen:

db_gr.jpg


Doepfer 64 knoppen dingetje
Hier kun je zien welke VSTi ondersteund worden

Het kost wat, maar dan heb je wel een apparaat dat met bijna alles werkt.
 
inderdaad cool ding ja die draaibank (en die andere modellen ook). Alleen dat heb ik weer: geen SX ondersteuning??
 
Tuurlijk wel

Tuurlijk wel

De UC-33 heeft zelfs SX Overlays

De steinberg Houston, jammie
De mackie control, ook heel jammie
MCS-3000 WOW, maar wel HEEL erg duur
O1v... bijvoorbeeld
 
Back
Top