knoppengedraai opnemen in cubase sx???

Rvooh

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
9 december 2002
Berichten
7.312
Locatie
la côte belge
mischien een domme vraag.
ben overigens redelijk nieuw in de cubase wereld.
Ik heb live pitchbends zitten opnemen, maar nu wil ik het VCF knoppengedraai van de alpha juno opnemen.
De data gaat door (zie ik op mijn midi interface leds) maar in cubase heeft hij geen signaal? Waarschijnlijk maar een kleine instelling. Ik moet iets over het hoofd gezien hebben

Alvast bedankt voor de hulp :okdan:
 
Je kan gewoon de CC's van knoppen van een synth (die dat natuurlijk wel kan uitsturen) opnemen in SX. Het kan zijn dat de balkjes in de editor verborgen blijven na de opname, maar als je op die kleine plusjes drukt van dat midikanaal komen ze tevoorschijn, of je selecteerd 'show all used automation' uit het project menu. Als er geen CC's zijn opgenomen kan je denken aan een verkeerde instelling in het settings menu: midifilters dus. Maar daar kom je wel uit denk ik.

succes

Arv


*edit* net te laat!
 
Ik heb een soortgelijk probleem...Ik kan alle dingen als cutoff etc wel opnemen in SX met mijn Virus b, maar niet met mijn JP-8080. Weet iemand welke instelling in de JP ik moet veranderen om dat wel te kunnen?
 
Origineel geplaatst door musica
Ik heb een soortgelijk probleem...Ik kan alle dingen als cutoff etc wel opnemen in SX met mijn Virus b, maar niet met mijn JP-8080. Weet iemand welke instelling in de JP ik moet veranderen om dat wel te kunnen?

ofwel het ontvangen van sysex aan zetten in cubase
of wel het versturen van sysex instellen in de jp8080

??
 
Tsja als je het maximale uit je synths wil halen moet je altijd even checken wat qua sysex allemaal mogelijk is op het 'beestje' en wat je sequencer doet met die sysex. Zeker voor een ieder aan te raden. Ook als je nog niet zo lang bezig bent. (dan helemaal eigenlijk)
 
Kun je SYSEX dan per module instellen in Cubase of is het 1 instelling voor alle modules? Met de virus lukt het opnemen van data namelijk wel...of ligt het dan echt aan de instellingen in de JP? Zo ja, hoe verander ik die dan in de JP (ik kan het niet goed vinden in de handleiding)

Alvast bedankt...
 
Origineel geplaatst door musica
Kun je SYSEX dan per module instellen in Cubase of is het 1 instelling voor alle modules? Met de virus lukt het opnemen van data namelijk wel...of ligt het dan echt aan de instellingen in de JP? Zo ja, hoe verander ik die dan in de JP (ik kan het niet goed vinden in de handleiding)

Alvast bedankt...
van google:

Motion control, where movements of the JP's control knobs can be recorded and played back in performance, is also implemented on the JP8080. Roland have upped the number of bars to 99 for the new boy. This is one of the most impressive features of the JP8080, allowing complex tonal changes to happen whilst freeing up MIDI bandwidth into the bargain.

Mischien ligt het gewoon aan de midi input van de JP8080? er zijn verschillende heb ik gelezen, en enkel de 'normal' ontvangt sysex?

:smeris:Nuja, Begin in het vervolg een andere thread hiervoor, want dit gaat WAAAY offtopic, en JP-8080 gebruikers zullen je nu niet kunnen helpen..:smeris:
 
je moet even in de midifuncties kijken naar midi rx1 of iets dergelijks en deze op 'on' zetten.
Ik heb zelf een JP gehad en daarmee was het opgelost. Je hebt geloof
ik twee van die instellingen, probeer ze alle twee uit.



gr. Tom


p.s. ik kan me ook herrinneren dat er twee midi in poorten zitten op de JP.
Ik heb het idee daarachter nooit goed begrepen maar de éne 'inpoort' geeft sommige data wel door en de andere niet.
Probeer daar ook's mee te stoeien.
 
Origineel geplaatst door Tom Thomas


p.s. ik kan me ook herrinneren dat er twee midi in poorten zitten op de JP.
Ik heb het idee daarachter nooit goed begrepen maar de éne 'inpoort' geeft sommige data wel door en de andere niet.
Probeer daar ook's mee te stoeien.

correct, zoals ik zei, gebruik de normal inpoort voor sysex
 
Back
Top