korg ms20 usb ableton

sx200k

Stamgast
Lid sinds
17 juni 2011
Berichten
104
Locatie
h2o
Beste forumleden,

Ik heb sinds kort de Korg MS20iC usb controller in mijn bezit.
Nu werkt alles naar toebehoren, knoppen zijn in orde, patchkabeltjes zijn intact en toetsen in prima staat alleen is er een software probleem die ik tegenkwam tijdens het gebruiken van de Korg ms20 vst / au in Ableton Live om de geluiden te manipuleren en op te slaan.

Ik beschrijf in stappen hoe ik te werk ben gegaan:

1. open ableton en maak een nieuwe midi-track aan
2. plaats de vst / au (beide geprobeerd) op de midi-track en zet de arm rec aan.
3. in midi from -> korg ms 20 controller
4. audio to master

Als ik nu speel op de controller zijn er een paar dingen verschillend t.o.v. de stand-alone versie:

1. het rode lampje tussen de 2 envelope generators brand niet (bij stand-alone - licht op als je toetsen bespeeld)

2. de patchkabels reageren op een vreemde en onstabiele manier

voorbeeld: de trig out naar ext. signal in patchen.

1. eerst trig out inpluggen -> ext. signal in (de gele kabels op de vst / au laten de verbinding zien)
2. trig out er uit halen en vervolgens ext. signal in verwijderen (de kabels zijn nog steeds in de software verbonden)


mogelijke oplossingen volgens het internet maar niet succesvol:

- in live midi preferences de track + remote aanzetten van de ms20 controller input
- midi track aanmaken met midi from -> all ins & midi to -> ms20


Ik gebruik de Korg Legacy Analog Edition 2007 - versie 1.2.3. - Ableton Live 8.2.7 op macintosh osx 10.7.3.


Kan iemand mij hulp bieden?
 
Download iig even de laatste versies.

Mac OS midi driver: http://www.korg.com/uploads/Download/KORG_USB-MIDI_Driver_1.0.7_For_Mac_633661794951700000.zip

De laatste versie van KLC MS-20 is 1.2.6
Download deze vanwege de fixes:

--------

Changes in Version 1.2.6

- In Steinberg Cubase 6, the Cubase drop-down menu was displayed twice when using MS-20 as a plug-in. This has been fixed.

--------

Changes in Version 1.2.5

- The patch cables might not be shown or the MS-20 might crash when launching the software. This has been fixed.

Some minor improvements have been implemented to improve stability.

--------

Cheers :mega:
 
Back
Top