Opstarten Cubase SX --> 48khz

sten

Ouwe rot
Lid sinds
20 juni 2002
Berichten
1.162
Locatie
Rotterdam
Bij het opstarten van Cubase SX krijg ik een popup dat mijn asio drivers overschakelen op een freq. van 48Khz.
Mijn DSP2000 heb ik echter op 96khz (2ms latency) geconfigureerd.

Dit betekend wellicht dat mijn latency ook hoger wordt :(

Hoe kan dit ?
 
Re: Opstarten Cubase SX --> 48khz

Origineel geplaatst door sten
Bij het opstarten van Cubase SX krijg ik een popup dat mijn asio drivers overschakelen op een freq. van 48Khz.
Mijn DSP2000 heb ik echter op 96khz (2ms latency) geconfigureerd.

Dit betekend wellicht dat mijn latency ook hoger wordt :(

Hoe kan dit ?

In de controlpanel van de DSP2000 kan je 'm 'locken' op 96khz, misschien dat dit wel werkt.
 
't klinkt allemaal zo simpel ja ;)

Maar wanneer ik 'm lock op 96khz (in het controlpanel) en project settings instel op 96khz krijg ikalleen maar ruis/gekraak te horen. Tevens lijkt het of het controlpanel bevriest.
Iemand suggesties ?
 
Lijkt mij een synchronisate probleem, je moet de geluidskaart niet locken, maar op auto zetten, als dat kan.

En anders misschien andere audiodrivertjes voor je kaart. Gebruik je wel de asio drivers van de kaart, dus niet de cubase asio drivers!?!
 
Als eerste zorgen dat je de laatste update van zowel SX als je DSP2000 drivers gebruikt. Vervolgens zou ik er maar mee beginnen om de latency wat ruimer in te stellen om te kijken wat er dan gebeurt.

Heb je wel alle adviezen van ST Audio netjes gevolgd m.b.t. tot de installatie en configuratie van je systeem? Hoewel ik niets dan kutervaringen heb met ST Audio spul moet ik toegeven dat ze de documentatie meestal netjes voorzien hebben.

Bijvoorbeeld: http://www.staudio.de/kb/group.asp?kb=staudio&grp=dsp2000
 
Heb de nieuwste versie van SX en nieuwste drivers voor soundcard.
Alles juist geconfigureerd. Samplerate van 96kHz werkt nu trouwens wel gewoon.

Maar in tegenstelling tot 44/48 kHz hoor ik bij een buffersize van 512 a 1024 pas geen kraak/ruis meer.
Dit is niet zo mooi, want m'n latency neemt zo best toe (op 48Khz kon ik makkelijk 128 -> lage latency).
 
Tja, 1 van de vele problemen die ik met mijn DSP24 had, voor ik het ding ritueel geofferd heb aan de vuurgoden, was de veel te hoge latency en de belachelijke hoeveelheid systeem resources die de drivers nodig hadden om tot een enigzins werkbare latency te komen...

Nu ben ik wat bevooroordeeld, maar, ik zou het wel weten... :duivels:

Op zijn Heretics: Burn in hell!!!


Maareh, heb je al op het ST Auido support forum gesnuffeld? Enneh, heb je verder een beetje fatsoenlijke hardware?
 
Hardware is perfect : P4 1.8 op een asus p4b266 moederbord met 512 Mb.
Heb een WinXP partitie voor het audiogebeuren opgeofferd en het OS getuned.

Er zit een 3Com netwerkkaart in waar een DSP2000 niet goed tegen kan (vreet veel van je PCI bandbreedte). Deze kaart had ik vooralsnog gedisabled in m'n device manager, maar ik zal'm er eens helemaal uit trekken.

Zal nu ook het ST audio forum even doorspitten.
 
Back
Top