SX perikelen...

Arv

Robot
Lid sinds
18 oktober 2001
Berichten
13.098
Locatie
Zuid Holland
Ik ben nu al geruime tijd bezig met Cubase SX. Ik gebruik het voornamelijk met de nodige synth plugins en audio trax. Het werkt allemaal redelijk goed, maar iets zit me niet helemaal lekker. Het is namelijk soms net alsof verschillende kanalen elkaar beinvloeden. Daarmee wil ik zeggen, dat als ik op bijvoorbeeld kanaal 1 een vette bass neergooi en op kanaal 2 bv een string, (die niet distorted zijn of de headroom opvreten) dat als ik goed luister, de string een beetje wordt 'weggedrukt', of minder gaat klinken door de bass. Zodra ik uiteraard de bass mute is het probleem verholpen.. Ik heb dit niet zovaak meegemaakt toen ik nog hardwarematig bezig was dus ik snap het niet helemaal. Kan iemand mij is vertellen wat ik bv fout doe, of wat er aan de hand is? Loop ik tegen de beperkingen van software op?

gr
R
 
Re: SX perikelen...

Origineel geplaatst door Arv
Loop ik tegen de beperkingen van software op?

das raar. Lijkt mij eerder beperkingen van je geluidskaart. Welke heb je?
 
Re: SX perikelen...

Origineel geplaatst door Arv
Loop ik tegen de beperkingen van software op?

Dit verschijnsel heb je met alle soorten mixers, analoog en digitaal. De een heeft hier meer last van dan de ander. En dus omdat het in dit geval software is is het dus een software beperking. ;)

Je kunt wellicht op de tape saturatie mode gaan werken of meer bitjes.

Bijv zit bij Logic stiekem ook een soort soft saturatie ingebouw zodat het geluid strakker/natuurlijker klinkt.
 
ff voor de goeie orde, ik bedoel dus dat het in SX zelf al mis gaat (soms) en dus de software audio kanalen die vervelend doen. Niet de kaart toch, want ik gebruik alleen zijn master-out...?

ik snap het niet meeeeer
 
Back
Top