encoding ac-3 met SX?

deep

Ingeburgerd
Lid sinds
10 augustus 2002
Berichten
51
Locatie
bollenstreek
Vandaag op de VST days met Igor gesproken, die vertelde me tot mijn stomme verbazing dat je met SX wel 6 losse wave files kan maken maar dat dat niet geencodeerd is tot een AC-3 stream....Nuendo kan dat wel (1500€) maar dan wel met de ac-3 encoder plugin (ook weer 1000€). Nou, dat gaat wel een beetje te ver voor een hobby.
En ik altijd maar denken dat het aan mij lag dat ik er geen 5.1 uit kon krijgen....

De (ham)vraag: wie gebruikt SX en encodeert AC-3 files en welk proggie/plugin kun je dan daarvoor gebruiken?

Deep
 
Die SX kan 6 interlaced (dus aparte) wavjes uitspugen en daar kun je mee verder.

Maar programma's die AC3 kunnen coderen moeten royalties aan Dolby betalen dus uiteraard zijn ze niet gratis. Maw moet je gewoon betalen als je dat wilt gebruiken. Vandaar dat ze nog niet standaard bij programma's zitten met uitzondering natuurlijk de Surround programma's als Nuendo en Acid.

Je kunt wellicht ook geluk hebben met een open source encoder die je ergens kan opduikelen. Maar ik kon er geen vinden.
 
Back
Top