SSD Boot schijf in muziek productie systeem?

Als er een LVM volume op staat wel.

Laat ik het zo zeggen, als de NAS de optie biedt om er gewoon een disk bij te prikken en daarmee de bestaande opslag te vergroten, dan gebruikt hij vrijwel zeker LVM.

Overigens zie ik nu dat Linux RAID (md) ook niet ondersteund wordt.
 
Er is al gezegd dat een SSD niet per se veel veiliger is dan een gewone HDD. Mag er dan niets meer anders gezegd worden?

Jawel, je mag zeggen wat je wil :P
Ik wilde alleen weer ontopic gaan en dat ging over SSD in je boot. Nu leek het meer te gaan over backupen van je hele data ipv. je boot schijf.

Veel plezier met het zoeken naar een oplossing !:doei:
 
Offsite lijkt me nogal onhandig voor backup he? Hoe ga je die dan bijwerken? En zelfs aan een archief word toch regelmatig toegevoegd.

Juist wel handig en zeer makkelijk bij te werken. Neem bijvoorbeeld de software: super flexible file synchronizer. Dat backup en synced over zo'n beetje elk protocol wat je je maar kunt voorstellen. Ik heb mijn eigen backup eerst hier thuis gesynced en daarna bij mijn ouders neergezet. Nou heb ik wel een aardige upload snelheid gelukkig (10mB/s). Maar dat werkt verder perfect hoor, geen omkijken naar, alles gescheduled.
 
Vraagje over die ssd, kun je die ook gebruiken in een synthesizer KORG TRITON PRO om je floppy hierdoor te vervangen ? of zit ik nu op de verkeerde forum ?
 
Floppy aansluiting is niet hetzelfde als een IDE / ATA aansluiting.
Er zijn wel degelijk floppy emulators (bijv. de HxC Floppy Emulator - werkt met een SDCard flash kaartje), maar ik weet niet of die werkt met de Trition.
Wel met een boel bekende andere synths, ideaal gewoon.
http://hxc2001.free.fr/floppy_drive_emulator/
 
lijkt anders verdomd veel op een P-ata/ide aansluiting..
sdcardfloppyemulator.jpg
 
ze zijn zeker niet 'veiliger' dan normale hd's. ik had vorig jaar een OCZ (weet niet meer welk type) gekocht als opstartschijf, inderdaad supersnel maar hij ging na een maand of 3 raar doen (computer crashte en hing steeds vaker) en na 6 maanden was het helemaal game over. vervolgens nog een half jaar (!) met Mycom in de slag geweest omdat die me wilden laten bijbetalen voor een nieuw exemplaar ("de oude wordt niet meer gemaakt en de specs van deze zijn beter, meneer!") uiteindelijk een nieuwe gehad, maar onfeilbaar zijn ze dus beslist niet..
 
klopt vooral met sandforce based SSD's zijn er erg veel problemen (geweest?)
 
Back
Top