[sonar] drumsnare vervangen door andere sample/midi

xp2002

Ingeburgerd
Lid sinds
19 mei 2003
Berichten
48
Hallo,

Ik heb eens gehoord dat het mogelijk is met Pro/Tools om een bepaalde wavpatroon of piek te vervangen door een andere sample.

Nu heb ik een opname gemaakt van mijn band, maar ik vind de snaredrum niet lekker klinken. Ik zou deze graag willen vervangen door een andere sample of misschien door een midisignaal naar een synth.

Is dit mogelijk met Cakewalk Sonar? en zo ja hoe?

Of hebben jullie misschien andere suggesties hoe ik dit kan aanpakken?

alvast bedankt!
 
er bestaat een soort plugin in dat genre, maar verwacht niet dat hij de oude snare er uit knipt & perfect vervangt door een nieuwe..
 
Wat is er mis.....?

Wat is er mis.....?

Wat is er eigenlijk mis met de desbetreffende snare??
Mocht hij nou wat "schraal" overkomen dan is het natuurlijk een eitje om het wat aan te dikken d.m.v. een spoor er aan toe te voegen. Dit kan zowel audio als midi zijn maar dat hoef ik jou niet te vertellen. Verder klinkt het soms lekker door 1 spoor een fractie te verschuiven waardoor je een apart effect krijgt. Zo layer ik wel vaker geluiden en dat werkt helemaal tof met strings. (Heb je toch een soort performance)

Het verhaal zal echter wel zijn dat het te hard is, of niet??
 
het probleem zit em meer in de overspraak.
De hihat is behoorlijk hard te horen in de snaretrack. En daarbij heeft ie niet zo'n heel lekker geluid, ik weet niet wat ik mis. Ik heb in ieder geval al wat compression geprobeerd en wat reverb.

Ik heb ook de trigger/midi informatie van de bassdrum en de toms, maar helaas niet van de snare. Dus die kan ik niet vervangen door een drumsample via midi.

Dat verschuiven van tracks pas ik wel toe bij de gitaar. En subtiele delay doet ook al wonderen.

Wellicht hebben jullie nog meer tips over hoe je een drumstel uitmixt? (vooral effecten en compression dan)
 
Back
Top