Hoe krijg ik toch VSTs in Logic 6.0?

Knarruff

Ingeburgerd
Lid sinds
2 januari 2003
Berichten
85
Locatie
Antwerpen Zuid
Hallo allemaal,

Ik ben sinds een paar weken trotse bezitter van een Mac G4 met OS X en een licentie op Logic Audio 6.0 (gekocht in de Big Box collectie).

Een klein iets dat ik over het hoofd heb gezien is dat Logic 6.0 voor OS X niet meer met VSTs werkt maar met audio units. Ik werk nu dan ook al een paar weken met enkel de paar toestellen die ik beschikbaar heb (de natives in Logic waar ik een licentie voor heb). Aangezien ik volledig werk met enkel software zou ik toch graag een aantal VSTs kunnen gebruiken om wat variatie te hebben (Enkel ES1 ES P en ES E is niet geweldig veel).

Ik vang hier en daar ook op dat ik mits installeren van een soort adapter toch VSTs zou kunnen gebruiken.

Over welke adapter gaat het hier precies en zijn er zaken waar ik op moet letten? (Bugs, versieproblemen, configuratie, settings etc ...)

Ik gebruik een Apple Macintosh G4 PowerPC met dual 1.250 Ghz processoren.
OS X 10.2.3
Logic Audio 6.0 (gekocht in de Big Box collectie)

Als er iemand is die dit voor elkaar heeft al, let me know how you did it!!

Thx,

Knarruff
 
Er is een VST-To-Audio Units conversie-programmaatje. Geen wrapper, maar het programma bewaart AU-versies van je VST plugs. Stond in de laatste SoS een artikel over. Ik kan het zo snel niet online vinden, maar ik kan thuis wel ff opzoeken hoe het heet.

Iets anders, waar heb je die big box gekocht, wat was je kwijt, en kan je ook sysex dumps opnemen in Logic Audio, of kan dat alleen vanaf gold?
 
The Big Box

The Big Box

Bedankt alvast Lo-Fi ...

De naam van de convertor zou al een mooi beginpunt zijn.

De Big Box heb ik gekocht in Keulen (MusicStore). Wat ben ik kwijt? Ik weet het niet goed eigenlijk aangezien ik nogal een amateur ben op dit gebied. Ik gebruik enkel kleine delen van Logic en heb daarom geen Silver, Gold of Platinum versie gekocht. En bovendien was m'n vorige Puuter niet sterk geneog om Logic te draaien en ik heb me dus eerst een jaar in Reason verdiept om de basics te leren kennen.

Wat ik doe is de noten tekenen, geluiden en samples gebruiken, effecten toepassen en dan bouncen. Ik gebruik voorlopig nog geen midi, hardware enz ... Heel minimalistisch gebruik dus en heb dan ook weinig kennis over de andere onderdelen in Logic, maar daar gaan we aan werken natuurlijk.

Ik weet dat je minder kanalen hebt, maar met 16 audio instrumenten en 48 audio tracks kom ik ruimschoots toe en dat soort info heb je natuurlijk al want dat staat ook allemaal op de emagic site vermoed ik.

Wat ik je wel kan zeggen is dat de Logic Audio SW zelf geen VSTs ondersteunt, maar ze verkopen wel in dezelfde doos de EVP73 en EXSP24 als VST. En dat snap ik nu echt niet ... Klantvriendelijk kan je dat niet noemen. Een antwoord op de "Waarom" vraag heb ik nog niet gekregen van Emagic. Er zouden wel AU versies van verschijnnen binnenkort, maar dan kan ik die dus opnieuw gaan kopen. Stom eh?

Sorry voor de weinige info die ik kan bieden ...

Knarruff
 
de logic big box kost 279,- bij de musicstore of bij thomann.
ik neem aan dat je dat bedoelde met 'wat ben je kwijt' :biertje:

de kanttekeningen van knarruff zijn wel terecht. waarom vsti's erbij 'geven' als je ze niet kan gebruiken?

hans
 
Misverstandje

Misverstandje

Oops. Sorry, Wat ben je kwijt had ik inderdaad anders geïnterpreteerd.

279 euro is correct , bedankt Hans.
;)

En daar krijg je dus de ES1 de EVP73 en de EXSP24 bij. Maar de laatste twee ben je dus niks mee.

Knarruff
 
Origineel geplaatst door Knarruff

En daar krijg je dus de ES1 de EVP73 en de EXSP24 bij. Maar de laatste twee ben je dus niks mee.

Knarruff

Dat kan toch bijna niet? Kun je niet gewoon 'n andere versie downloaden ofzo? Ik geloof dat de Emagic plugins gelijk bij het verschijnen van Logic voor OSX, als Audio Units geleverd werden. Van de EXS24 weet ik dat het eigenlijk geen losse plugin is, maar een deel van Logic zelf. Als je 'm koopt krijg je gewoon de software waarmee je 'm kunt 'activeren'.
 
Lo-fi,

Van de exsP24 (let op de P) is nog geen osx versie, dus vandaar.

Verder zal ik nog es in de sys-ex materie duiken voor je (maar zeker ook voor mezelf).
Ik ga binnenkort trouwens toch voor Gold, vanwege extra plugin-s en het volledige environment.


@iedereen, kijk ook es regelmatig op www.macmusic.org voor audio units-nieuws, er komt steeds meer voor.
 
Ah, ik dacht dat ze de EXS en EXSP in een moeite deden. Blijkbaar niet.

Ja ik denk dat ik ook eerder voor Gold zou gaan. Ik was geinteresseerd in die Big Box omdat je daar die exsp bij krijgt. Bij musicstorekoeln en thomann hebben ze nog geen Gold 6 op de site staan, dus het is lastig prijzen vergelijken.

Weet iemand trouwens hoe het samples-aan-keygroups-toewijzen gaat bij de EXS? Ik zie nergens zo'n keyboard venstertje, en ik vraag me af hoe dat in z'n werk gaat. Kun je samples realtime 'auditionen' vanaf je HD?
 
ja ze hebben dat zeker raar gedaan daar bij emagic
ik hoorde dat je wel codes voor de mk2 exs24 kan krijgen als tussen oplossing
ik heb ze nog niet aangevraagd ... (probeer eens ... ben benieuwd !)

Daarnaast kan je wel sysex opnemen in the big box versie
alleen het enviroment is gedownsized

voor de rest is ddie fxexpansion de enige op dit moment die vst (wel OSX vst !!!) naar AU kan omzetten

tjek ook www.osxaudio.com
 
de vsti's die je erbij kocht werken wel onder os9...vandaar dus dat emagic ze nog meelevert.

na registratie van je exsp kan je ook akai importeren, altijd meegenomen aangezien .wav en .aiff niet tot de mogelijkheden behoren (of je moet de exs24 kopen natuurlijk).

samples toewijzen op een keyboard doe je vanuit het menu (onder audio dacht ik)...je opent je instrument en laad datzelfde ook in de exs (beetje omslachtig). verander de samples/zones/groups al naar gelang van wat je wil, maar vergeet deze niet terug te saven of je bent je nieuwe settings kwijt.

 
Emagic heeft vandaag exsp24 en evp73 als AudioUnit uitgebracht, dus ik neem aan dat je voor de Big Box binnkort een update kunt downloaden of zo.
 
Origineel geplaatst door svenn
de vsti's die je erbij kocht werken wel onder os9...vandaar dus dat emagic ze nog meelevert.


logic 6 is toch specifiek voor osX? of heb ik dat verkeerd?

ook: de macs van na januari dit jaar worden niet meer met os9 geleverd... dus heeft frank er weinig aan, want zijn mac is drie weken oud.

ik blijf het vreemd vinden... :L

hans
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top