SE-1 Ge-emmer

JanDavid

Ingeburgerd
Lid sinds
24 september 2007
Berichten
87
Locatie
Arnhem
Beste forumleden.

Ik heb sinds een tijd een Studio Electronics SE-1, maar sinds een paar weken heeft hij nogal vervelende kuren.
Hij is ontzettend instabiel, in de zin dat hij binnen enkele minuten gewoon simpelweg uitvalt. Het LCD scherm begint te flikkeren, soms verschijnen er rare tekens, maar meestal valt het ding gewoon zo goed als uit (enkel het LCD scherm en de powerbutton blijven branden, maar er staat geen tekst meer op het scherm)

Heeft er iemand enig idee, of anders ervaring met reparatie van een SE-1 of tips waar ik anders moet beginnen met zoeken.

Factory reset had overigens geen zin, zal binnenkort eens een nieuwe pil-batterij erin douwen, maar heb die bij aankoop (2e hands) al vervangen en verwacht ook niet dat dat echt hier iets mee te maken heeft.

Ik hoop dat iemand wat tips heeft! :?

groet!
 
Hm, alsie nog niet uitgevallen is uiteraard wel, maar zal eens even testen wattie doet als hij flipt. Meestal "reboot" hij overigens na een seconde tot een minuut weer. Maar dan begint het weer van voor af aan.
 
Klinkt als een voedings probleeem met mogelijk een elco die niet meer de juiste waarde is waardoor er mogelijk een rimpel op de voeding van het digitale gedeelte staat waardoor deze electronica in reset kan gaan.

Als het dat is, dan is dit ook wel simpel op te lossen en zou je het met een scoop zo moeten kunnen zien. Tis dat je net iets te ver weg (den bosch) woont, anders zou ik zeggen kom maar eens langs.

Succes.
 
Mja, ik zat ook al iets in de voeding te denken. Maar voedingen kom ik in principe niet aan, daar heb ik toch echt veel te weinig verstand van, om mezelf niet per ongeluk onder 220 te zetten.

@Studioduif Den Bosch is niet zo ver weg, dus ik denk dat ik een keertje langskom bij je. Ik stuur je wel een PB
 
Back
Top