Hoe ziet jou studio eruit?

Nevermind (van Nirvana hè) is met meer gemaakt dan een laptop en speakertjes. Daar heb je toch een flinke (volle) studio voor nodig. Drumstel, gitaren, versterkers etc. :D
Er staat een spatie tussen en 3 puntjes achter. Volgens mij bedoelt ie "Never Mind The Bollocks Here's The Sex Pistols".
Ook niet met een laptop gemaakt :D
 
Hee producers in spé

deel je mening en praat mee. Geef tips en zo.

Aangezien je om een mening vraagt.

Wat me wel opvalt tegenwoordig. Voordat mensen maar 1 ding hebben gedaan hebben ze gelijk een website, youtube kanaal en sturen ze elke keer als ze een scheet laten een tweet.

Dit is niet per se persoonlijk aan jouw adres maar het lijkt erop dat er meer creativiteit in de marketing van dingen gaat zitten dan in het daadwerkelijke muziekmaken* heden ten dage.

*en prefab loopjes in ableton live aanklikken is geen muziekmaken btw
 
Hee producers in spé

deel je mening en praat mee. Geef tips en zo.

Volgens mij ben jij hier de producer in spé. Wat kort door de bocht om te stellen dat iedereen op SF producer in spé is. Velen zijn misschien al lang producer en hebben hun sporen verdiend, terwijl veel anderen hier zitten die niet eens producer genoemd willen worden.

Als je een liedje maakt, ben je nog geen producer.
Net als wanneer je een laptop en speakertjes gebruikt, je nog geen studio hebt.

Tips staan er hier 85.000.000 op het forum, dus ga lezen.

Veel wannabe 'producers' tegenwoordig zijn de naam niet waard omdat ze te lui/verwaand zijn om zelf eerst dingen te proberen, uit te zoeken, na te denken. Zelf proberen en leren is niets mis mee, en schaad je niet. Zelf aan de slag dus, en niet alles aan laten dragen door anderen.


Maar no offence. Het zal ook wel aan mij liggen. Ik ben de 30 gepasseerd. Andere generatie, andere normen en waarden.
 
Laatst gewijzigd:
Er staat een spatie tussen en 3 puntjes achter. Volgens mij bedoelt ie "Never Mind The Bollocks Here's The Sex Pistols".
Ook niet met een laptop gemaakt :D

Never Mind The Bollocks Here's The Sex Pistols Laptop Remix Version :D
 
Wat me wel opvalt tegenwoordig. Voordat mensen maar 1 ding hebben gedaan hebben ze gelijk een website, youtube kanaal en sturen ze elke keer als ze een scheet laten een tweet.

Dit is niet per se persoonlijk aan jouw adres maar het lijkt erop dat er meer creativiteit in de marketing van dingen gaat zitten dan in het daadwerkelijke muziekmaken* heden ten dage.
Ja, maar dat soort marketing kost ook niks, en je wilt die namen liever vroeger dan later geregistreerd hebben mocht het ooit nog wat worden. Net zoals je je merknaam deponeert en je je bij de KvK inschrijft - ook al heb je nog geen factuur geschreven.

*en prefab loopjes in ableton live aanklikken is geen muziekmaken btw
Als je er mee wegkomt, waarom niet? :P

Volgens mij ben jij hier de producer in spé. Wat kort door de bocht om te stellen dat iedereen op SF producer in spé is.
Volgens mij was het gericht aan alle producers-in-spé op SF, niet dat alle producers op SF nog in-spé waren ;). Ligt er een beetje aan hoe je de zin interpreteert.
 
Volgens mij was het gericht aan alle producers-in-spé op SF, niet dat alle producers op SF nog in-spé waren ;). Ligt er een beetje aan hoe je de zin interpreteert.

Yep, 'k zal het met de verkeerde mindset gelezen hebben. Zat er al een beetje (te) negatief in, beïnvloed door de post erboven......:duivels: Whatever, het is bijna weekend. Ik heb me gewoon laten verleiden op een soort post te reageren, waar ik normaal tracht niet meer op te reageren.
 
Toen ik eind jaren 80 met muziek maken begon had ik in eerste instantie alleen een Casio SK1 samplertje. Toen het muziek maken wat serieuzer werd kwamen daar een DX7, een analoge yamaha synth (CS-15) en een Boss DR220A als drumcomputer bij.
Een heel simpel mixertje wat gewoon alle lijnsignalen bij elkaar gooide zonder volume regeling maakt het wel zo'n beetje af.

Dure audio interfaces en special studio monitors zijn zeker in het begin absoluut niet belangrijk.

Ik zou zeggen leer eerst eens hoe je creatief gebruik kan maken van de mogelijkheden die je nu al tot je beschikking hebt.
Het kunnen uitwerken van een idee is naar mijn mening een belangrijkers iets dan dure apparatuur hebben maar er niets mee kunnen.
 
En ja...het is heel goed mogelijk om muziek te maken met niets meer dan een laptop en speakers. Een goed keyboard om dingen in te kunnen spelen lijkt mij wel een must.
 
Een goed keyboard om dingen in te kunnen spelen lijkt mij wel een must.

Als je toetsen kunt spelen. Ik kan dat niet en maak al jaren muziek met van alles, nu heb ik alleen nog een pc en een setje speakers en ik ben nu productiever en creatiever dan ooit!
 
antwoord op topic-vraag:
erg mooi en 1 module rijker dan gisteren :D whiiieeeeee! ghehehehe
 
Mijn studio ligt achter een hoop lege bier flesjes...



Mijn studio staat in de tuin...























..wel met een huis eromheen, maar toch!
 

Mijn mening is : je hebt niet veel nodig maar een bomvol hok is toffer.
Mijn tip is : lees op dit forum de honderden threads van beginners zoals jij met daarin honderden tips

Jij kan dan wel stellen 'praat mee' maar je zegt zo weinig ?
Heb je voor ons ook wat tips of hebben we het hier over éénrichtingsverkeer genre 'ik ben te lui om zelf op het internet te zoeken dus kom maar op met jouw tips' ? Aan je links te zien kan je aardig overweg met internet, een DJ naam heb je ook al dus nu nog effe de overige 99% .
 
Wat je nodig hebt is duidelijk:

- Dure (bij voorkeur 3 of meerweg) monitoren die in de wand zitten ingebouwd
- Overal gekleurde auralex geluiddempingsplaten
- Mark en Levinson of Krell eindversterker
- een 88 toetsen, graded hammer midiklavier met origineel olifantenivoor op de toetsen voor de perfecte aanslag
- De duurste versie van een willekeurig DAW programma want daar zit veel meer functionaliteit in en it is better to have something and not need it than to need something and not have it
- analoge synthesizers (veel)
- peNdalen (nog meer)
- een dikke mengtafel met minimaal 64 inputs en gemotoriseerde faders
- extreem dure en uiteraard zuurstofvrije USB kabels
- AD/DA , AD+DA, AD-DA, AD*DA en AD^DA convertors met minimaal 32 bit/384Khz
- buizenpreamps met kathodes gemaakt van de bloedvaten van dolfijnen
- nog meer peNdalen
- een midi interface met rekoren en veel ledjes op de voorkant
- Distressors (veel)
- ReFX Nexus met alle addons (essentieel)
- Dikke smartfoon om je soundcloud en beatport notatie te checken
- lavalamp
- koelkastje met bier of fris (naar keuze)
- dure zangmicrofoon en lekker wijf om m vol te spugen

oh en had ik al gezegd dat je heel veel peNdalen nodig hebt?
 
Dat wou ik met mn never mind eigenlijk zeggen, ik dacht met een 16jarige te maken te hebben maar hij is 35 en neemt kennelijk nieteens de moeite om te reageren...
 
Back
Top