Emagic AMT-8/Unitor drivers voor Windows 7/Vista

Emagic AMT-8/Unitor drivers voor Windows 7/Vista

  • Ja, onder Windows XP

    Stemmen: 7 26,9%
  • Ja, onder Windows 7/Vista

    Stemmen: 2 7,7%
  • Nee, ik gebruik een andere interface

    Stemmen: 2 7,7%
  • Nee, ik gebruik een Mac

    Stemmen: 12 46,2%
  • Nee, ik heb alleen hardware!

    Stemmen: 3 11,5%

  • Totaal aantal stemmers
    26

Rainer

SoundCloud: Planeshifter
Lid sinds
16 februari 2009
Berichten
548
Locatie
Haarlem
Hierover zijn al wat threads geweest, maar ik heb nog nergens op the interwebs een werkend antwoord gevonden - wat er dus waarschijnlijk ook niet is....

Maar toch: heeft iemand zijn AMT8 of Unitor aan de praat gekregen onder Windows 7 of Vista 32 bit? Mijn PC crasht keihard als ik mijn AMT8 er via USB aan hang met de Windows 2000 drivers (unidrv227). Ik gebruik hem nu alleen als MIDI-router voor m'n MPC, maar het zou toch cool zijn als ik hem ook weer vanuit Windows kon benaderen.

Er was iemand op een forum (Gearslutz geloof ik) die wat truukjes had uitgehaald en zei dat hij hem op Vista draaiend had gekregen, maar dat werkte niet bij mij.

http://www.gearslutz.com/board/music-computers/141084-emagic-amt-8-drivers.html
http://www.gearslutz.com/board/elec...-windows-7-unitor8-amt8-xp-drivers-yet-2.html
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=88156

Misschien is er nog hoop? :-) alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Ach, je weet hoe dat gaat, je bent ooit met PC begonnen (had ook liever gehad dat de Amiga "de PC" was geworden) en daarna ga je ermee door, je raakt eraan gewend. En ik ga er niet nog een Mac bijnemen - zou wel willen, maar ja, dan heb je weer een PC over met alle software die je wil gebruiken en het kost (te) veel geld.
 
Ik ben maar Hackintosh gegaan (dus niets 'ernaast') dan kon ik mijn 3x Unitor setup tenminste gewoon blijven gebruiken.
Cubase is toch cross-platform, dus dat maakte verder niet uit.
 
toch nog eens op zoek gegaan of er geen oplossing was voor de amt8 onder windows 7.

op gearslutz is er precies toch iemand in geslaagd het aan de praat te krijgen, heb zelf nog geen W7, dus nog niet kunnen proberen :

link

als iemand het wel heeft kunnen proberen, laat het weten of het gelukt is !
 
Al meermaals heb ik vernomen dat hardware wel op W7 draait met drivers enkel bestemd tot aan XP. (Dat bedoelde ik ook met m'n eerste opmerking : ga voor XP i.p.v. vista.)
Maar wie naar W7 gaat heeft kans dat het ook terug werkt (bvb. zoals de SW1000XG). N.m.i. zou de werkwijze om die 'oude drivers' op W7 te installeren toch niet veel van elkaar mogen verschillen, ook al gaat het om andere hardware (niet dezelfde drivers uiteraard).
 
Volgens mij gaat dat wel,
Ik zie toch al de ledjes vd outputs oplichten als er een signaal binnenkomt,

Ik veronderstel dat de default setup vd AMT wel met Sounddiver kan ge-edit worden !??
 
Ik gebruik hem als MIDI router in mijn hele setup in combinatie met een MPC 4000, en dat is juist waarom ik nog geen andere interface heb gekocht :-)
Ik heb de AMT trouwens inmiddels wel in een VMWare virtuele machine die XP draait aan de praat gekregen en via rtpMIDI 'doorgelust' naar m'n Vista PC, en dat werkt best goed zonder (door mij) duidelijk waarneembare latency of inconsequentheid.
In die XP omgeving draai ik ook de Unitor Control software, waarmee je alle routing kan instellen. Je kan de ingestelde routings middels Program Change op een specifiek kanaal oproepen; zo heb ik bijv. een routing waarbij ik m'n masterkeyboards naar een van de vier 'synthesizersets' laat gaan - dat zijn dus vier presets - en eentje waarbij alle masterkbs alleen naar de MPC gaan en dus niet ook direct naar de synths zelf; de routing doe ik dan in de MPC. Hier heb ik een heel schema voor opgesteld, wat in de praktijk transparant werkt en alleen tevoorschijn komt als ik iets moet wijzigen.
Ik kan m'n configuratiesheet van de AMT hier posten als je geinteresseert bent?
 
Emagic AMT-8 + Windows 7

Emagic AMT-8 + Windows 7

Op een Steinberg forum geeft iemand aan het op Win7 32 bit aan de praat gekregen te hebben. Heeft een van jullie dat wel eens geprobeerd op die manier?

http://www.steinberg.net/forum/viewtopic.php?p=46084

Hi all,
some good news: I've been actually able to install my Emagic amt8 (8 port Midi interface) on Windows 7 32 bit.
This is just the serial (COM) port driver, not the USB one though. Maybe the same method can also work with USB, but since I won't use it I didn't even try.

The full history:
main problem was that the old 2.27 WinXP driver doesn't have a setup file, so you can't use Win 7 XP compatibility mode (the one you activate right-clicking on the .exe file -> Compatibility Tab).
You just have the driver files (.sys, .dll) and an .inf (text) file containing the instructions for the OS to install the driver. I've Tried to install the driver using the .inf file (using the option named something like "install legacy hardware"), but that gave me error messages.
So I've analyzed the .inf file and compared it to the System registry of a WinXP OS having the amt8 driver installed.

Then, I've copied the relevant registry keys from the XP registry, and pasted them to the Win7 registry.

So far it seems to work well, only little problem is I don't see the Settings Tab on the driver Properties from the Device Manager. Anyway, I can easily change those settings directly in the registry... anyone has a clue why I can't see the settings in the driver properties?
 
Klinkt goed, als je het voor elkaar krijgt. Ik heb het tot dusver alleen met USB geprobeerd, en heb ook geen idee waar de seriele kabel dan wel zou liggen. Ik was er op een gegeven moment ook wel behoorlijk klaar mee met al dat uitgevogel, ik heb het nodig omdat ik muziek wil maken en als je dan tegen dit soort herhaaldelijke shit aanloopt vergaat de zin daarin je nogal. Ben tevreden met m'n huidige oplossing, die het ook zal blijven doen met wat voor OS dan ook :-)
 
Heeft iemand de originele cd bij de amt8 nog? En zou ik daar een kopietje van mogen? Of downloaden?

Ik heb 'm 2de hands gekocht, zat geen cd bij...dus geen drivers. Ik heb Win XP, tot nog toe het meest stabiel...als je het oude ataritje even niet meetelt...

Toedels!
 
Heeft iemand de originele cd bij de amt8 nog? En zou ik daar een kopietje van mogen? Of downloaden?

Ik heb 'm 2de hands gekocht, zat geen cd bij...dus geen drivers. Ik heb Win XP, tot nog toe het meest stabiel...als je het oude ataritje even niet meetelt...

Toedels!

drivers staan in de link van de post net boven jouw bericht
 
een beetje late bumpage, maar relevant dus:

Voor de geïnteresseerden, hier heb ik alle nodige info en bestanden verzameld om de AMT8 met de seriële verbinding aan de praat te krijgen onder windows 7 32bit.
De info vond ik oa op het (eerdergenoemde) Steinbergforum en enkele andere plekken.

Emagic AMT8 working under Windows 7
 
Ik heb dit nog niet kunnen testen, maar ik vermoed van niet aangezien 32bit en 64bit architectuur enorm verschillen van elkaar.
 
Unitor/AMT 8 - Windows 8 driver

Unitor/AMT 8 - Windows 8 driver

Om het oude onderwerp weer eens leven in te blazen: op het apple discussions forum vraagt iemand om de source-code van de laatste Unitor/AMT Windows driver om er een te kunnen bouwen voor Windows 8.

Ik heb hem op een jaren oude thread op Gearslutz gewezen waarin een user schrijft ooit contact te hebben gehad met de originele coder van de drivers. Die ook best wel Windows 7 drivers wide schrijven maar natuurlijk in de legal-mumbo-jumbo verstrikt raakte. Misschien dat hij er via-via nog aan kan komen.

Zo niet: is er op SF wellicht iemand die hem daaraan kan helpen? Het zou wel mooi zijn om een stack Unitor/AMT 8's onder Windows 8 te laten werken!

https://discussions.apple.com/thread/5892448

Ik heb de link naar de verzameling van Hectiek ook ingeplakt overigens, evenals de link naar die GS thread. Daar staat ook nog een andere workaround met een VM in overigens:

I'm running Windows 7 and created a special VM to drive my AMT-8. The virtual machine runs Windows XP in VMWare Player. I couldn't tell if it were running directly from my host or not; if there is any latency, at least it's constant. In the VM, I run the rtpMIDI driver, which 'converts' the AMT's MIDI ports to network ports. In my Windows 7 host, I also run rtpMIDI, which converts the network ports from the VM into MIDI ports that I can use in my DAW - so I have the 8 ins and 8 outs available in Cubase, and can use the AMT under Windows 7, although it's not as straightforward as you might hope. Then again, all I have to do is start VMWare Player - which is free - and start up the XP VM. Presto!

Setting up the rtpMIDI configuration isn't the easiest thing to do; naming the virtual MIDI network ports clearly is the first step in understanding how it's all going to work together. I'll see if I can post some screenshots of how I set it up.

An additional cool thing of running the rtpMIDI driver is that you can easily integrate iPhones/iPads in your MIDI setup!

http://www.gearslutz.com/board/musi...-windows-7-unitor8-amt8-xp-drivers-yet-3.html
 
Back
Top