To whom it may concern

FrankB

Stamgast
Lid sinds
23 september 2011
Berichten
273
Hallo,

Heb nu eindelijk even de tijd genomen om mij voor te stellen op dit forum.
Mijn naam is Frank, ben van bouwjaar 1973, en sinds kort weer veel te fanatiek met het prutsen met muziek. In een ver verleden speelde ik toetsen. Dat was eind jaren 80, begin jaren 90. Op een gegeven moment heb ik daar geen tijd meer voor genomen. Ik had nog wel een piano in de kamer staan, maar de enige die daar op speelde was de piano stemmer.

Ongeveer een maand geleden was ik op bezoek bij een vriend die een leuk nieuw gadget had aangeschaft. De Traktor Kontrol X1. Nadat ik er een uurtje mee had geprutst werd ik enthousiast en heb ik die zelfde dag ook zo’n apparaat aangeschaft.
Door daar mee te spelen kreeg ik de behoefte aan meer! Ben toen een beetje gaan surfen op het internet en zag dat alle modules waar ik vroeger bij stond te watertanden nu voor een appel en een ei werden aangeboden.

We zijn nu een maand verder en inmiddels heb ik staan:
- Roland M-160 Mixer
- Roland R-8M Percussion Sound Module
- Roland U-220 Sound Module (2x)
- Roland U-110 Sound Module
- Roland D-110 Sound Module
- Roland VariOS
- Yamaha REV500
- Roland D-50
- Roland PG-1000
- Akai MPD16
- M-Audio Keystation 88es
- Behringer UMX610
- Akai S3000XL
- Akai S2000

Bijna alles is aangeschaft via marktplaats of dit forum. Het enige dat ik nieuw in de winkel heb gekocht was de UMX610, maar dat was begin dit jaar. Toen was ik al een beetje beginnen te prutsen met Reason.

De Roland VariOS heb ik aangeschaft via marktplaats, maar was wel nieuw! Het ging mij voornamelijk om de mogelijkheid een D-50 te simuleren met dat apparaat. De VC-1 kaart heb ik nog niet, maar heb inmiddels wel de real deal!
Ik begrijp dat de VariOS “een beetje” is geflopt. Tot voor een week geleden had ik nog nooit van het apparaat gehoord. Ik moet zeggen dat ik tot nu toe behoorlijk onder de indruk ben van de mogelijkheden die het apparaatje biedt.

Wat ga ik allemaal met die prut doen?

Gewoon een beetje hobby-matig lawaai maken. Verwacht van mij geen YouTube kanaal met tracks. Mocht ik echter iets leuks in elkaar prutsen dan zal ik het ongetwijfeld met jullie delen.

Groeten,

Frank
 
Welkom:doei:
 
Yep, veel Roland. Die tick heb ik van vroeger over gehouden. De DX-7 was mooi, de D-50 veel beter ;-)
 
oei je maakt hier wel gelijk een discussie point.. maar welkom
 
welkom
 
Back
Top