oudere cubase kopen?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

cloudman

ex nihilo creatum ens
Lid sinds
8 mei 2003
Berichten
2.370
Hoi, ik ga nog eens kijken op hun site ook, maar misschien kunnen jullie me een paar tips geven.
het zit zo:
in een winkel hier niet zo heel ver vandaan staat cubase 3.0 te koop voor een 50€ dacht ik.
ik heb voor die prijs zelfs de keuze tussen cubase vst en cubas go (zo staat op de doos).
Is het de moeite om zo'n versie te kopen? en welke van de twee zou je me aanraden?

het is in iedergeval een pak minder dan gewoon nieuwe cubase in de winkel gaan halen.
(een verkoper wist me te zeggen dat het een slordige 1500€ zou kosten, *slik*)

het leuke is dat, wanneer ik FL koop dat ik het als vsti kan er in gebruiken :)

maar bon, alvast bedankt voor de info



greetz,

cloudy
 
hmm... :confused:
eigenlijk tot hiertoe geen midi (hoewel mijn audigy wel mogelijkheden biedt)
en ben wel verlekkerd op vsti instrumenten... of is cubase nie zo super handig daarmee?
of die oudere versie dan?
 
Cubase SL is nieuw 399,- hoor. Dus dat valt wel mee.
Evt kun je met Cubase 5.1 ook nog gelukkig worden.
Cubasis 4 is wat dat betreft outdated maar dat zit ook nog wel eens gratis bij hardware. Misschien dat iemand dit te koop wil aanbieden omdat hij/zij het toch niet gebruikt.
 
Cubase 3.0 VST?
Dat moet dan voor Mac zijn.

VST kwam voor de PC pas bij versie 3.5

En idd 1500 euro? Dan wou hij zeker meteen WaveLab en Halion erbij verkopen? Wat een sukkel.
SX kost iets van 850 euro.
Mijn update 5.1 Score => SX heb ik vandaag net gehaald voor 205euro.

En er zijn vast mensen die hun versie 5 willen verkopen, omdat ze hem niet meer gebruiken. Bij SX krijg je nl. een nieuwe (USB) dongle, en de oude mag je houden. Of je als tweede eigenaar ook nog kunt updaten, weet ik eigenlijk niet. Dan zou je de importeur BMI moeten bellen.

P.S. Mijn 5.1r1 is iig niet te koop omdat ik er nog cursussen op geef.
 
bedankt voor de reacties en ook voor de aanbiedingen!
Ik heb nog eens goed over de dingen nagedacht en ben nog eens naar
die winkel met die oudere versie terug gelopen.
cubase vst (zo staat er op de doos, een versie 3.x dus ;) )
kost er 89 euro. ietsje meer dan ik oorspronkelijk dacht.
die hierboven aangeboden versie is veel beter natuurlijk :)

bij verder nadenken over cubase: ik las hier dat dat vooral een goede sequencer is,
iets wat je dus gebruikt als je veel midi hardware hebt (synths dus)
wel, ik heb geen enkele synth. en dat kan wel nog even duren tegen ik er eentje
kan aanschaffen ;{
Daarmee begin ik mij ook af te vragen of het dan zo verstandig is dat proggie aan te schaffen.
en ik denk dat de conlusie dan ook moet zijn dit goeie programma voorlopig niet aan te kopen.

Sorry mensen, voor iedereen die de moeite deed om me dingen aan te bieden en me raad te geven,
en tegelijkertijd heel erg bedankt voor jullie hulp.
ik aprecieer het heel erg en hoop jullie dan ook op mijn beurt eens te kunnen helpen.

groetjes,

cloudy
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top