Dell Mini 10V portastudio

Tijs

Ouwe rot
Lid sinds
8 juni 2004
Berichten
850
Locatie
Eindhoven
Ik heb mijn dell mini 10V nu een jaartje. Het is een netbook met 1.6 ghz processor en 1 gb geheugen. Voorheen gebruikte ik hem alleen voor surfen.

Nu heb ik hem herontdekt als on the road studio. Er draait OSX snow leopard (origineel gekocht) op wat een stuk sneller is dan windows op de netbook. Nu heb ik gisteren voor de gein een UCA222 interface opgehaald. Ableton performed niet echt, maar Reason 4 werkt echt super. Zelfs complexe projecten trekt die netbook icm met de behringer nog. ICM MidiKeys heb je een supercompacte studio. De batterij houdt het ongeveer 7 uur vol.

In totaal heeft het me 260 euro gekost (Netbook, SL en interface. excl reason maar die licentie had ik al voor mijn studiomachine).
 
Idd iets meer scrollen. Maar werkt super.

Ik werk al weer een paar jaar met bijna alleen met ableton op mijn studiobak en was vergeten hoe fijn reason is en hoe goed het klinkt. Inspirerende software.

Ook onvoorstelbaar wat je met 1.6 ghz in reason allemaal kan. Super efficient geprogrammeerd.

Edit. Ik zie net dat er een dell mini 10v met snow leopard preinstalled op MP staat voor 150.
 
Laatst gewijzigd:
Dit word 'Hackinthos' genoemt. Hier is genoeg op Google over te vinden!

Ja ik heb al het een en ander gevonden! Wil het wel doen maar zie ook veel probleempjes met geluid etc en laat dat nou precies zijn waar ik hem voor wil gebruiken ;)

Iemand ervaring hiermee (Tijs zelf)? Sorry dat ik het topic nu kaap..
 
...

...

Ja ik heb al het een en ander gevonden! Wil het wel doen maar zie ook veel probleempjes met geluid etc en laat dat nou precies zijn waar ik hem voor wil gebruiken ;)

Iemand ervaring hiermee (Tijs zelf)? Sorry dat ik het topic nu kaap..

Sorry Mod's dat ik offtopic ga...

Ik heb het zelf meerdere keren gedaan, heb tot nu toe maar 2 keer een probleem gehad (mbt geluid ed.)
Open anders even een topic, er zullen vast wel een aantal zijn die er 1 hebben?
 
Er zijn goede Hackintosh varianten o.a. van TonyMacx86. Het principe is dat je rond een originele SnowLeopard versie bepaalde drivers regelt. Ook moet je je BIOS opnieuw instellen om het Mac-intized te laten werken. Wanneer voor jouw hardware drivers beschikbaar zijn dan zou e.e.a. goed moeten kunnen werken.
 
Ik heb het zelf gedaan met een installer pakage en originele dvd, half uurtje werk. Ook heb ik mijn quad core studio pc zo voorzien van snow leopard. Die pc heeft me wat meer tijd gekost omdat ik de meeste kexts (drivers) moest patchen.
 
29 euro voor Snow Leopard DVD.

Tijs, draai je nog op de 10.6.1 kernel? of heb je een custom kernel geinstalleerd.
 
idd 30 euro. Ik draai op de mini op 10.6.4 en mijn studio pc geloof ik 10.6.7 (die kon ik gewoon met de standaard update eroverheen zetten, wel weer even voor mijn videokaart wat patches in de terminal moeten doen)
 
Back
Top