suggesties voor Rackmounting Elektron MD & MM

Marf

Rookie with a new hobby
Lid sinds
23 januari 2011
Berichten
588
Locatie
FlowerBulbCity, ZH (NL)
Zijn er alternatieven voor een goede en mooie 19" rackmounting voor een Elektron Machinedrum en Elektron Monomachine.

Ik wil deze 2 graag in een 19"rack plaatsen.
Vind alleen zo'n 35 a 40 euro per setje wat veel voor de officiele mount setjes van Elektron.
Het blijft een simpel stukje metaal, ben ik dus zo'n € 80,- kwijt.

Zijn er toevallig andere (goedkopere) rackmount setjes die ook passen of weet iemand een andere mooie en goedkopere oplossing...

Of weet iemand of ze ergens goedkoop worden aangeboden omdat een chinees ofzo ze namaakt en goedkoop aanbiedt....

Ideeën en tips zijn welkom.... :)


(Ik kan uiteraard zelf iets in elkaar timmeren afwijkend van 19" rackformaat om het mooi strak passend te maken.
heb ook nog wat andere spul van 19" formaat, en vind het wel mooi om 1 formaat aan te houden en het universeel te houden.
Het rackkastje met rails heb ik inmiddels al. Nu de mounting nog...)
 
Hierin heb je wel gelijk, Elektron is in alles wel enorm duur wat zeker problematisch is voor een Elektron verslaafde als ik.

http://www.thomann.de/nl/moog_19_rackwinkel_moogerfooger.htm

Misschien krijg je er hier 2 op, maar dan zit je nog niet ver van de 80 euro


Dank voor je suggestie.
Ik zie alleen niet hoe het hierop te kunnen monteren...
Hoe had je dit in gedachte...??

En idd voor dit prijsverschil kan ik beter voor de originele gaan die naadloos passen.
Ik hoop eigenlijk dat iemand een tip heeft waar ik wellicht een in China geproduceerde gelijkend exemplaar kan vinden voor een veel vriendelijkere prijs.


Elektron units hebben idd een leuk prijskaartje, dat vind ik het persoonlijk wel waard vanwege de mogelijkheden en kwaliteit.
Maar zo'n prijs vragen voor een los stukje metaal vind ik aardig aan de prijs....

Verhoog dan de prijs van een elektron apparaat standaard met laten we zeggen 25 euro en lever dan de rackmounting er standaard bij.
Dan vangen ze iedere keer die 25 euro extra en is er geen aanleiding voor zeuren over de hoge prijs voor een los stukje metaal.

Maar ja wie ben ik..... :P
 
Kijk eens in het telefoonboek of er bij jou in de buurt geen mensen bezig zijn met metaalbewerking. Lassers bv. en dan is het nog kwestie van de juiste stukken te kiezen.
 
TS heeft geen lasser nodig bij het fabriceren van rackmounts voor de elektrons.
Het is een kwestie van de juiste gaten uitmeten en vorm uit tekenen, gaten boren in het plaatstaal, daarna moet deze 90gr omgezet worden dmv een zetbank. Ik zou het plaatstaal daarna spuiten om roestvorming te vorkomen. Plaatstaal van 1,5mm is voldoende.

Bovenstaande is van toepassing als je toegang hebt tot de materialen, als je dit moet laten uitvoeren bij een metaal bedrijf dan zullen de kosten voor een enkel stuks hoger uitvallen dan dat je ervoor betaald in de winkel. Trek je conclusie..
 
TS heeft geen lasser nodig bij het fabriceren van rackmounts voor de elektrons.
Het is een kwestie van de juiste gaten uitmeten en vorm uit tekenen, gaten boren in het plaatstaal, daarna moet deze 90gr omgezet worden dmv een zetbank. Ik zou het plaatstaal daarna spuiten om roestvorming te vorkomen. Plaatstaal van 1,5mm is voldoende.

Bovenstaande is van toepassing als je toegang hebt tot de materialen, als je dit moet laten uitvoeren bij een metaal bedrijf dan zullen de kosten voor een enkel stuks hoger uitvallen dan dat je ervoor betaald in de winkel. Trek je conclusie..

Correct, was maar een suggestie in de juiste richting.
 
Zelf maken is de goedkoopste oplossing

Ja idd, dat is de laatste optie voor mij mocht er geen goedkoper mooi alternatief zijn.

Metaalbewerker inschakelen...

Ik vrees dat dit nog best kan tegenvallen qua prijs.

Misschien dat ik ga informeren bij een technische opleiding of een leerling/studentje dit als extra opdrachtje kan maken.
Leert iemand er ook nog wat van. Dan kunnen de kosten wellicht interessant zijn.
Thanks voor meedenken.

Probeer het eens bij forumlid BIAM . Die kan rackoren op maat maken..
Zie ook https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=114874

Thanks, daar ga ik even informeren.
 
Back
Top